Ładowanie

Współpraca z influencerami w instytucji publicznej. Jak działać z wpływowymi osobami w Internecie, skutecznie analizować i nie ryzykować wizerunku

Internet otworzył wiele możliwości i dróg promocji dla marek. Można promować się na swoich profilach, ale również delegować promocję na zewnątrz. Jednym ze sposobów jest współpraca z influencerami, czyli internetowymi postaciami mającymi wpływ na społeczeństwo. Pod ich wpływem Internauci mogą zdecydować się na zakup danego produktu, wiernie śledzą ich kanały i przenoszą wszystkie te pozytywne emocje oraz zachowania na marki, które z nimi współpracują.
 

KIM JEST INFLUENCER?

Infuencer (ang. od infuence „wpływ” z łac. inffuentia „wpływ”, od infuere „wpływać”, in „w” i fuere „płynąć”) – w świecie Internetu i mediów społecznościowych to po prostu osoba wpływowa, która jest w stanie oddziaływać na decyzje obcych jej ludzi. Często określa się tak twórców internetowych o znacznym rozgłosie, którzy mają znaczne grono odbiorców. Budowanie relacji odbywa się na płaszczyźnie wirtualnej, a osoby zainteresowane działalnością twórcy internetowego bardzo często są całkowicie obce, lecz łączą je wspólne zainteresowania i pasje. In¤uencerzy swoją popularność opierają na długotrwałych relacjach online i na budowaniu społeczności wokół swojego kanału. Koncentrują się oni na danej tematyce i wokół tego tworzą treści zarówno w formie wideo, jak i foto.

Takie osoby często nazywane są liderami opinii. Nie muszą mieć wykształcenia kierunkowego, by stać się ekspertem i osobą stanowiącą wiarygodne źródło informacji na tematy znajdujące się w polu jej działania. Dziś każdy może zostać twórcą internetowym – wystarczy założenie mediów społecznościowych, telefon z dostępem do Internetu, znalezienie swojej niszy lub trendu, w który można się wpisać, a także zaangażowanie, pasję i konsekwencję działań. Znaczącym plusem wpływającym na szybkość rozrostu kanału są przede wszystkim: znajomość rynku, znajomość funkcjonowania kanałów w social media. In¤uencerzy to tak naprawdę twórcy internetowi, którzy stają się swojego rodzaju celebrytami. Ich głównym celem jest promocja własnej osoby i działalności, także do zdobywania korzyści majątkowych. Głównymi miejscami promocji są: Instagram, YouTube, Facebook oraz własne kanały typu blog czy podcast. Przez wysoki poziom zaufania społecznego in¤uecerzy idealnie sprawdzają się w roli promotora produktów i usług w celu zwiększenia rozpoznawalności marki, zachęcania społeczności do podejmowania aktywności, a przede wszystkim dla zwiększenia przychodów marki. In¤uencerzy za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie uwarunkowane liczbą obserwatorów, czyli wielkością zbudowanej społeczności. 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37  Strona 38

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE