Ładowanie

miara sukcesu - Przykładowe Artykuły

Robert Stępowski

Standardowe straszenie przeciwnikiem

Miała to być najostrzejsza, najbardziej brutalna i nieprzebierająca w środkach kampania wyborcza. Gra o wszystko. Mimo to nic zaskakującego się nie wydarzyło. Przeważały standardowe działania marketingowe i straszenie politycznym przeciwnikiem.

Agata Krypczyk

Czym dziś wygrywa się wybory? Kampania w social mediach – co warto robić, by zdobyć nowych wyborców

To już oficjalne. Wybory parlamentarne odbędą się 13 października, więc kampania nie będzie wcale tak długa, jak mogłoby się wydawać. Ten czas ma swoje plusy i minusy, jednak trzeba pamiętać o tym, by zagospodarować go w pełni i wykorzystać szansę, którą dają nowe media.

Piotr Lutek

Marka miejsca instant, czyli 12 reguł, jak wdrożyć markę miejsca

Od ponad dekady markę próbują budować nawet bardzo małe gminy. Chyba jednak coś nie działa, bo markowych miejsc w Polsce mamy mniej więcej tyle samo co 20 lat temu. Napisać strategię może prawie każdy. Lepszą lub gorszą. Znacznie trudniej jest wdrożyć założenia, które spowodują, że miasto albo region staną się znane i pożądane. Dla wszystkich, którzy stoją przed takim zadaniem, krótki poradnik. Coś w rodzaju złotych reguł. Mogą się przydać.

 

Robert Stępowski

Marka miejsca nie powstaje na pniu

Wybory, wybory i po wyborach. Co stanie się z markami miast i regionów, które odziedziczyli po poprzednikach nowi samorządowcy? Czy następcy powinni kontynuować obrane przez nich kierunki i ich wizje, czy kreować nowe? Wywiad z Piotrem Lutkiem, prezesem Synergia Sp. z o.o.

Wojciech Grabowski

Narzędzia do monitorowania efektów w kampaniach online i offline

Każda kampania promocyjna miasta powinna bazować na dokładnym planie określającym jej cele i środki przekazu oraz narzędzia, poprzez które cele te będą realizowane. Okres przygotowywania kampanii często jest jej najbardziej energochłonnym etapem. Niestety, nie wszystkie podjęte w tym czasie decyzje okazują się słuszne. Często w trakcie realizacji kampanii występują różne niemożliwe do przewidzenia wcześniej zmienne, które mogą wpłynąć na realizację jej celów. Niezwykle ważnym elementem kampanii promocyjnych realizowanych przez miasta i nie tylko jest monitoring efektów. Pozwala na szybkie skorygowanie popełnionych w procesie planowania błędów czy relokacje kapitału na efektywniejsze środki przekazu. Sposób i narzędzia wykorzystywane w monitoringu zdeterminowane są głównie przez cel kampanii. W wielu przypadkach wykorzystać można nowoczesne narzędzia internetowe, które mogą być przydatne zarówno w przypadku monitoringu kampanii prowadzonych przy użyciu Internetu, jak i tych opartych na mediach tradycyjnych.

Robert Stępowski

Wydatki i działania promocyjne miast i regionów

Pod patronatem magazynu „Marketing w Urzędzie” powstała tegoroczna edycja raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”. To jedyne zestawienie wydatków i samorządowych działań promocyjnych w P olsce. W tym roku analizie poddaliśmy 91 samorządów wojewódzkich i miejskich.

Wojciech Grabowski

Raportowanie w Google Analytics krok po kroku

Google Analytics (GA) to jedno z najlepszych i zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie służące do analizowania ruchu na stronach internetowych. Niezależnie od tego, czy jesteśmy autorami bloga, strony urzędu lub sklepu internetowego, narzędzie to dostarczy nam cennych informacji o odbiorcach naszej strony oraz ich zachowaniu. Raporty z Google Analytics okazują się również niezwykle przydatne podczas wyboru odpowiedniego twórcy internetowego oraz przy monitorowaniu realizacji celów kampanii promocyjnej na zewnętrznych stronach WWW.

Tomasz Madejski

Przejmij miasto. Jak dobierać i projektować bilbordy

W wyborach startuje się nie po to, by wziąć w nich udział, lecz po to, by przejąć miasto i cały okręg wyborczy. Nie jest to jednak łatwe. Dlatego podpowiem, jak dobierać lokalizacje wyborczych nośników reklamowych, aby nawet niewielka ich liczba sprawiała wrażenie, że są one wszędzie. Pokażę ponadto, czego nie wolno robić i jak w ciągu kilku chwil i bez wydania złotówki przeprowadzić test skuteczności projektu. W tym artykule znajdziesz wszystko, co powinieneś wiedzieć o bilbordach: czym są, do czego służą, ile kosztują, co przesądza o ich skuteczności i jak wykorzystać je w kampanii wyborczej.

Radosław Knesz

Ja banerów nie widzę! Na mnie reklama nie działa!

Marketing jest kolejną dziedziną, na której znają się wszyscy. Pod tym względem ustępuje tylko polityce i piłce nożnej. Kwestionowanie powszechnie obowiązujących opinii jest w tych warunkach ryzykowne, ale oczywiście konieczne, jeśli chcemy poprawić skuteczność swoich kampanii.

Damazy Gandurski

Ewaluacja 101, czyli dlaczego sama promocja imprezy to nie wszystko

Powszechną bolączką imprez – kulturalnych czy sportowych – organizowanych przez samorządy lub jednostki podległe jest brak odpowiednich środków na ich należytą promocję.