Ładowanie

Marka miejsca instant, czyli 12 reguł, jak wdrożyć markę miejsca

Od ponad dekady markę próbują budować nawet bardzo małe gminy. Chyba jednak coś nie działa, bo markowych miejsc w Polsce mamy mniej więcej tyle samo co 20 lat temu. Napisać strategię może prawie każdy. Lepszą lub gorszą. Znacznie trudniej jest wdrożyć założenia, które spowodują, że miasto albo region staną się znane i pożądane. Dla wszystkich, którzy stoją przed takim zadaniem, krótki poradnik. Coś w rodzaju złotych reguł. Mogą się przydać.

 

NAPRAWDĘ WIELKA IDEA

Strategie oparte na słabych ideach wywołują słabą motywację do realizacji. Nikt nie chce być częścią przeciętnego wdrożenia. Za to każdy chętnie włączy się w realizację czegoś, co jego osobistemu wysiłkowi nadaje głębszy sens.

ZAUFANIE MIESZKAŃCÓW

W pierwszym kroku musisz pozyskać koalicjantów dla marki wśród liderów lokalnej opinii i zwykłych mieszkańców. Powinieneś stworzyć przekonanie, że marka jest ważnym aspektem rozwoju. Pozwól wszystkim zrozumieć założenia i nakreśl wizję, która towarzyszy marce. Marka musi dawać autentyczne powody do dumy, a nie tylko przekonanie, że jest powodem do dumy.

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 51  Strona 52

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE