Ładowanie

Narzędzia do monitorowania efektów w kampaniach online i offline

Każda kampania promocyjna miasta powinna bazować na dokładnym planie określającym jej cele i środki przekazu oraz narzędzia, poprzez które cele te będą realizowane. Okres przygotowywania kampanii często jest jej najbardziej energochłonnym etapem. Niestety, nie wszystkie podjęte w tym czasie decyzje okazują się słuszne. Często w trakcie realizacji kampanii występują różne niemożliwe do przewidzenia wcześniej zmienne, które mogą wpłynąć na realizację jej celów. Niezwykle ważnym elementem kampanii promocyjnych realizowanych przez miasta i nie tylko jest monitoring efektów. Pozwala na szybkie skorygowanie popełnionych w procesie planowania błędów czy relokacje kapitału na efektywniejsze środki przekazu. Sposób i narzędzia wykorzystywane w monitoringu zdeterminowane są głównie przez cel kampanii. W wielu przypadkach wykorzystać można nowoczesne narzędzia internetowe, które mogą być przydatne zarówno w przypadku monitoringu kampanii prowadzonych przy użyciu Internetu, jak i tych opartych na mediach tradycyjnych.

 

Internet oferuje szereg zarówno płatnych, jak i bezpłatnych narzędzi służących do monitoringu zachowań internautów. Możemy je podzielić na badające zachowanie internautów bezpośrednio w odniesieniu do naszej witryny, jak również te badające ich zachowania w całym Internecie. W większości kampanii promocyjnych, szczególnie tych prowadzonych przy użyciu nowoczesnych mediów, niezbędna będzie analiza działań podejmowanych przez odbiorców na naszej własnej witrynie oraz na naszych profilach społecznościowych. W celu analizy zachowań odwiedzających naszą witrynę najlepiej wykorzystać bezpłatne narzędzie Google Analytics, które dostarczy nam informacji o zachowaniach odbiorców na naszej stronie, oraz Google Search Console, dzięki któremu otrzymamy informacje o tym, w jaki sposób trafiają do nas użytkownicy za pomocą wyszukiwarki. Do analizy własnych profili społecznościowych jednym z najlepszych na rynku narzędzi jest NapoleonCat, który jest rozwiązaniem płatnym – koszt miesięcznego pakietu zaczyna się od kilkuset złotych. Narzędzia służące do monitorowania aktywności w całym Internecie są zazwyczaj narzędziami płatnymi, których koszt miesięcznego abonamentu, w zależności od pakietu, waha się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Narzędzia te wykorzystywane są najczęściej do monitorowania marki i sprawdzania, w jakim kontekście się pojawia. Wyjątkiem jest bezpłatne Google Trends, dzięki któremu możemy porównać jedynie popularność w czasie poszczególnych tematów w wyszukiwarce Google.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 63  Strona 64  Strona 65  Strona 66

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE