Korzystanie ze statystyk Facebooka zdecydowanie upraszcza pracę każdego marketera. Dzięki nim można mierzyć nie tylko efektywność działań promocyjnych i stopień realizacji celów, lecz także dowiedzieć się, kiedy i o której godzinie publikować posty oraz w jaki sposób lepiej rozpoznać zainteresowania grupy docelowej.
PIERWSZE KROKI
Dla każdego profilu publicznego, czyli fanpage’u, prowadzone są szczegółowe statystyki dostępne dla administratorów, redaktorów i analityków profilu. Znalezienie ich jest bardzo proste. Należy odwiedzić swój fanpage i z górnego paska menu nad zdjęciem w tle wybrać zakładkę Statystyki.
Po kliknięciu wskazanej kategorii każdy użytkownik serwisu otrzymuje gotowe statystyki, czyli tak zwane „podsumowanie”. Sekcja ta obejmuje:
- działania na stronie – ogół kliknięć w CTA (call to action) lub w dane kontaktowe – numer telefonu, maila, witrynę WWW,
- liczbę wyświetleń strony – liczba osób zalogowanych i niezalogowanych, które odwiedziły bezpośrednio profil,
- wyświetlanie podglądu strony – liczba przypadków umieszczeń kursora pod nazwą strony lub zdjęciem profilowym w celu wyświetlenia skróconego podglądu profilu,
- polubienia strony – liczba nowych osób, które polubiły profil,