

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne
Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana codziennych nawyków może zaowocować czystym powietrzem. Jak ich do tego przekonać?
Zima to pora roku, która jeszcze do niedawna nie kojarzyła się z imprezami plenerowymi. Gdy za naszymi oknami królują śnieg i mróz, trudno o gorące rytmy oraz letni klimat, który panuje wtedy na półkuli południowej i zagrzewa tłumy do wspólnej zabawy chociażby podczas karnawału w Rio de Janeiro. Doświadczenia ostatnich lat pokazują jednak, że nie tylko latem można przyciągnąć mieszkańców oraz turystów do centrów polskich miast i miasteczek.
W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegania kilku zasad. Oto najważniejsze z nich.
Fanpage gminy, starostwa czy województwa nie jest już tylko przejawem nowoczesności w komunikacji urzędu z mieszkańcami i turystami, lecz standardem. Jego założenie oraz prowadzenie wcale nie jest trudne, gdy poznamy kilka podstawowych zasad.
Zamiast mapy drogowej – nawigacja. Zamiast pięciu map turystycznych w plecaku – smartfon w kieszeni. W taki sposób myśli typowy, współczesny turysta. Porusza się w wirtualnej lub nawet rozszerzonej rzeczywistości. Jak do niego dotrzeć? Oto kilka nowych metod, z których z powodzeniem mogą korzystać miasta, gminy i samorządy.
Darmowa promocja wydarzeń miejskich w internecie, informacja rozpowszechniana w prywatnych wiadomościach mieszkańców i nowoczesna komunikacja w mediach społecznościowych. Brzmi jak marzenie? Z tych wszystkich możliwości możemy już korzystać dzięki zastosowaniu hashtagów. Sprawdźmy, jak ich używać!
W trakcie kontroli to właśnie na urzędniku spoczywa zadanie wykazania, że wartość zamówienia została właściwie oszacowana, a związane z tym czynności przeprowadzono prawidłowo. Można tego dowieść, przedstawiając kontrolującemu odpowiednio przygotowaną dokumentację. Jak ją skompletować, by wyjść z kontroli bez szwanku?
Czy jeszcze tej zimy można zawalczyć o turystę, który szuka miejsca na urlop? Tak. Krótkookresowe działania promocyjne mogą być efektywne i przyczynić się do wzrostu ruchu turystycznego w regionie, a przy tym wcale nie muszą być szalenie drogie.
Jak uniknąć kryzysu? Nikt nie zna satysfakcjonującej odpowiedzi na to pytanie. Wiemy jednak, od których działań należy się powstrzymać, by zdusić kryzys w zarodku – wystarczy zastosować 5 antykryzysowych zasad komunikacji z mediami.
Kryzys z natury zaskakuje i nadchodzi niespodziewanie. Jednak w praktyce urzędowej o wielu potencjalnie trudnych sytuacjach wiemy znacznie wcześniej. Jak zatem skutecznie reagować na pierwsze symptomy kryzysu w naszej instytucji, pamiętając przy tym o budowaniu pozytywnego wizerunku?
Analytics od firmy Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do analizowania ruchu na stronie internetowej. Jego wielkim atutem jest również możliwość bezpłatnego monitorowania wyników. Istnieje co prawda wersja premium, ale dla stron urzędów w zupełności wystarczy darmowa wersja tego narzędzia.
Jakie działania podejmować, by uniknąć kryzysu w mediach? Co robić, gdy dziennikarze zasypują nas trudnymi pytaniami? Kiedy zaczyna i kończy się sytuacja kryzysowa? Na te pytania odpowiemy podczas tegorocznej edycji największego w Polsce spotkania praktyków public relations. Swoimi doświadczeniami w unikaniu oraz łagodzeniu sytuacji kryzysowych podzielą się m.in. Ilona Grzywińska – Communications Manager w firmie UBER, Robert Korzeniowski – czterokrotny mistrz olimpijki i organizator wydarzeń sportowych czy Adam Burak – Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA.