

Na początku września ruszyła kampania „Dumni z Łódzkiego”. Głównym celem akcji była promocja osiągnięć Łódzkiego, ale również wzmocnienie więzi z regionem poprzez pokazanie w ramach kampanii zwyczajnych ludzi i ich prawdziwych historii.
Odpowiedzialność społeczna biznesu kojarzy się głównie z działalnością korporacji w krajach rozwijających się. Często aktywność taka jest postrzegana jako wybielanie się wielkich firm lub zwykłe działanie PR. Jednak przez ostatnie lata w działalność prospołeczną coraz częściej angażują się nie korporacje, lecz poszczególne marki lub pojedyncze firmy. I nie jest to zaangażowanie na pokaz, ale przemyślana strategia marketingowa, w której wszystkie strony wygrywają. W większości przypadków działania związane z tą strategią zakładają raczej bierny udział jednostek samorządowych lub podległych im instytucji. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by spróbować wyjść im naprzeciw. Warto rozejrzeć się, do kogo można by zwrócić się z propozycją, by zrealizować potrzeby mieszkańców.
Bardzo często, budując strategie marketingowe, nie zwracamy uwagi na wielokanałowość komunikacji i obieramy za cel podstawowe social media, takie jak Facebook, Instagram i Twitter. To oczywiście doskonałe miejsca na prowadzenie działań służących przekazywaniu informacji, jednak, w dobie ciągle zmieniających się algorytmów i nadprodukcji contentu, korzystając z nich coraz trudniej jest dotrzeć do wybranych przez nas odbiorców. Jakie kanały komunikacji warto zatem wykorzystywać, by docierać do większej liczby zainteresowanych? Przede wszystkim warto wdrożyć komunikację za pomocą e-maili oraz SMS-ów i powiadomień push. Te mocno zaniedbywane kanały pozwalają mocniej angażować mieszkańców oraz uniemożliwiają im przegapienie najważniejszych wydarzeń w gminie.
Bezpośrednia współpraca instytucji kultury i organizacji pozarządowych w dużych miastach wydaje się dziś oczywistością. Jednak nawet w średnich i mniejszych ośrodkach, w których funkcjonują nieoficjalne grupy bądź środowiska animatorów kultury, warto postarać się o takie sformalizowanie współpracy – korzyści są bowiem obopólne
Każdy z nas zna niemieckie samochody, szwajcarskie zegarki, belgijskie czekoladki i włoskie buty. Skąd bierze się przekonanie, że pochodzenie produktów ma znaczenie, i jak wykorzystać to zjawisko?
Wyborczy maraton już za nami. Dla tych, którzy wybory przegrali, jest to czas rozważań i dociekań, dlaczego się nie udało, co zadecydowało o wyniku. Warto zastanowić się, czy ostatnie godziny kampanii wyborczej zostały przez kandydatów do samorządów efektywnie wykorzystane. O czym powinni pamiętać następnym razem?
Internet już dawno stał się integralną częścią naszego życia. To tam spędzamy znaczną część czasu zarówno w pracy, jak i poza nią. Coraz częściej zacierają się również granice pomiędzy tym co prywatne, a tym co zawodowe. Zwłaszcza że większość portali społecznościowych pyta obecnie o nasze miejsce pracy i publikuje tę informację na naszym profilu obok zdjęcia, imienia czy nazwiska. W takiej sytuacji może być trudno odróżnić, czy treści, które publikujemy w Internecie, to nasze prywatne opinie, czy też materiały, które mogą zostać powiązane z instytucją, w której pracujemy. By jasno rozgraniczyć te obszary oraz uchronić instytucję i jej pracowników przed niepotrzebnymi kryzysami wizerunkowymi i osobistymi, warto wprowadzić w urzędzie tzw. Online Media Policy, czyli podstawowe zasady obecności w Internecie.
Ciągle piszemy, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji gminy, jednak tworzona jest ona przez szereg podmiotów, które znacznie wpływają na życie mieszkańców. Ośrodki kultury, miejskie muzea, biblioteki, a także inne organizacje zrzeszające mieszkańców mocno oddziałują na życie miejskie, niestety, często zapomina się o ich promocji. Okazuje się, że 90% polskich internautów posiada profil w portalu społecznościowym Facebook (Wirtualne media), a ten kanał jest dla wielu z nich głównym źródłem informacji. Dzięki temu bardzo szybko i sprawnie można dotrzeć z komunikatem do odpowiedniej grupy docelowej. Mimo ciągłych zmian algorytmów codziennie powstają nowe profile firmowe w tym portalu. To nie tylko jedno z największych medium, ale także miejsce pierwszego kontaktu z odbiorcą. Czy wiesz, jak wykorzystać profil na Facebooku i Instagramie w celu promocji wydarzeń i kultury w swojej gminie?
W drugiej dekadzie XXI wieku obserwuje się wśród internautów znaczący zwrot ku treściom obrazkowym oraz formie wideo kosztem komunikacji pisanej. Pierwsza z nich przejawia się szczególnie w postaci niezwykłej popularności memów oraz infografik, druga w popularności YouTube – największego serwisu społecznościowego opartego na materiałach wideo publikowanych przez jego użytkowników. Forma wideo i kanały YouTube od lat wykorzystywane są w marketingu oraz komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, organizacji rządowych czy trzeciego sektora.
Zarządzanie identyfikacją wizualną w przestrzeni publicznej polega na planowaniu, organizowaniu i umieszczaniu elementów wizualnych tak, aby uczynić życie w mieście (gminie, powiecie, na wsi) łatwiejszym dla stałych mieszkańców, służb administracyjnych oraz dla odwiedzających. Nie chodzi o to, by orientować się, gdzie jesteśmy (choć to też ma znaczenie) ale o to, by w prosty sposób zidentyfikować interesujące nas obiekty, ominąć przeszkody, znaleźć przystanek komunikacji publicznej czy wreszcie nie naruszyć zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. W związku z dynamicznymi zmianami w przestrzeni publicznej coraz częściej pojawia się potrzeba jej oznakowania.