Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

Drodzy Czytelnicy

 

Niniejsze wydanie magazynu poświęcamy tematyce marketingu miejsc i nowatorskich pomysłów na przyciągnięcie podróżujących do naszych miejscowości. Jak zwykle, staraliśmy się sięgnąć po rozwiązania, które będą atrakcyjne nie tylko dla dużych miast, ale także dadzą się zastosować w mniejszych gminach, które dysponują ograniczonym budżetem na promocję.

 

Na początek warto przyjrzeć się oferowanym przez miejscowość produktom turystycznym. W artykule „Z perspektywy turysty” pokazujemy, jak stworzyć ofertę atrakcyjną dla współczesnego turysty, który pragnie zdobyć nowe doświadczenia i poczuć autentyczne emocje. O tym, że w katalog poszukiwanych wrażeń wpisują się obecnie także doświadczenia kulinarne, piszemy z kolei w tekście „Podróże kulinarne – oferta dla wymagających turystów”. Jak się okazuje, wykorzystanie tradycji kulinarnej jako pretekstu może być doskonałym sposobem na przyciągnięcie odwiedzających do miejsc z pozoru mało atrakcyjnych, w których brakuje zabytków lub miejsc rozrywki.

Nie wystarczy jednak samo stworzenie produktu turystycznego, żeby zainteresować odwiedzających, konieczna jest także skuteczna informacja i prezentacja przygotowanej przez gminę oferty. Dysponując niedużym budżetem, warto rozważyć nawiązanie współpracy z mikro- lub nanoinfluencerami, którzy specjalizują się w tematyce podróżniczej. Koniecznie zajrzyjcie także do instruktażowego tekstu Agaty Krypczyk, który przeprowadzi Was przez pierwsze kroki na Instagramie i pomoże założyć profil w celu promocji przygotowanej oferty turystycznej.


Mam nadzieje, że proponowane przez nas rozwiązania zainspirują Was do konkretnych działań i przyniosą oczekiwane efekty!

Z życzeniami owocnej lektury,
Anna Gadzińska-Kryjak
redaktor naczelna

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Damazy Gandurski

Nanoinfluencerzy. Nowy oręż promocyjny dla mniejszych samorządów

Zdarza się, że mniejsze JST, mając pomysł na marketing swojego miasta czy regionu, rezygnują z szerszej kampanii promocyjnej ze względu na duże koszty tradycyjnej reklamy ATL, ewentualnie próbując działać na własną rękę swoimi kanałami w mediach społecznościowych. Istnieje jednak furtka, która – przy odpowiednim wykorzystaniu – może pozwolić dotrzeć do wielu zainteresowanych odbiorców również tym mniejszym gminom: współpraca z mikro- oraz nanoinfluencerami.

Justyna Tucka

Z perspektywy turysty: jak stworzyć atrakcyjną ofertę doświadczeń?

Jeszcze do niedawna branża turystyczna miała za zadanie pomóc ludziom w podróży do innych miejsc, by mogli cieszyć się tym miejscem przez kilka dni, a następnie wrócić do domu. Teraz ważne jest, by zapewnić doświadczenie poprawiające jakość życia, znane jako turystyka doświadczeń. Im lepsze doświadczenie, tym lepiej wyróżniasz się z tłumu podobnych marek turystycznych.

Agnieszka Majka

Podróże kulinarne. Oferta dla wymagających turystów

Turystyka od zawsze koncentruje się wokół ciekawych miejsc, zabytków, ważnych wydarzeń i osób. Mimo bezspornego powiązania z miejscem, w którym można było się posilić, rzeczywisty bujny rozkwit turystyczny w kulinarnej odsłonie obserwujemy od niedawna. Pojawiła się moda na podróże tematyczne związane z jedzeniem, produktami żywnościowymi, historią gastronomiczną, a nawet wydarzeniami związanymi z przygotowywaniem i celebrowaniem posiłków. Dzisiaj nie tylko indywidualne wyjazdy koncentrują się na kulinariach, znajdujemy też bogatą ofertę wycieczek zorganizowanych, których główną atrakcją bardzo często jest pora obiadowa, główne danie i magiczny składnik, bez którego nic by się nie udało.

Lucyna Żołędziowska

Festyn Gminny/ Dni Miasta. Co jest gadżetowym hitem?

Festyny gminne i dni miasta to okazje, które najczęściej gromadzą dużą liczbę mieszkańców niezależnie od wieku. W mniejszych miejscowościach zdarza się, że są jedyną okazją do integracji lokalnej społeczności. Jednocześnie dla gminy to doskonały moment, żeby pochwalić się osiągnięciami, planami i obdarować mieszkańców drobnymi gadżetami, które wspierają budowanie poczucia lokalnej tożsamości.

Rafał Guzowski

Turysta zwiedzi gmine, zanim ja odwiedzi

Żeby przyciągnąć do swojego miasta współczesnego turystę, nie wystarczy dobrze skrojona oferta. Niezwykle ważny jest sposób jej zaprezentowania na własnej stronie WWW oraz dostarczenie potencjalnemu podróżnikowi argumentów, dla których zdecyduje się odwiedzić to miejsce, a nie inne. Poniżej o tym, jakie zabiegi promocyjno - informacyjne warto podpatrzyć od wybranych przez nas miejscowości.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Ewa Guzińska

Ferie bez smogu. Pomysł na przyciągnięcie turystów poza sezonem

Wielkimi krokami zbliża się szczyt sezonu turystycznego w Polsce, który zwykle przypada na okres letni. W tym czasie biznes turystyczny nie może narzekać na brak zainteresowania swoją ofertą. Ale co zrobić, aby przyciągnąć turystów poza sezonem? To pytanie szczególnie nurtuje mieszkańców miejscowości nadmorskich, w których ruch turystyczny trwa od Świąt Wielkanocnych do początku roku szkolnego. Jak przyciągnąć podróżnych w okresie zimowym? Przyjrzyjmy się pomorskiej kampanii Ferie bez smogu.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Robert Stępowski

Wpływ organizacji imprez na rozwój miejscowości

Event marketing – to tylko rozrywka, czy także efektywne narzędzie wspierające rozwój gospodarczy gminy, miasta, czy nawet regionu oraz wzmacniające wizerunek danego miejsca? Jak się o tym przekonać?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Kasia i Maciej Marczewscy

Bloger to już nie tylko blog. Fundacja Ruszaj w Drogę!

Lata doświadczeń we współpracy z partnerami turystycznymi, w tym z samorządami, sprawiły, że najlepsi polscy blogerzy podróżniczy w niczym już nie ustępują doświadczonym agencjom. Blogerska sieć kontaktów pozwala promować turystyczne miejsca nie tylko na blogach, ale także w prasie, radio czy telewizji. Relacje publikowane na blogach są profesjonalne, merytoryczne i angażujące, a filmy przypominają najlepsze światowe produkcje reklamowe. Stała baza zaangażowanych czytelników blogów sprawia, że generowane zasięgi już dawno przewyższyły te oferowane przez turystyczne wydawnictwa.

Agata Krypczyk

Jak wykorzystać profil na Instagramie do promocji turystyki?

Instagram to miejsce pełne designu, kultury i sztuki. To kanał, który pozwala na dodawanie fotorelacji, pojedynczych zdjęć, a także wideo. Użytkownicy wykorzystują kanał do dzielenia się zdjęciami, przemyśleniami, własną sztuką lub promocją marki osobistej. To jednak miejsce poszukiwania inspiracji z różnych dziedzin – od świata mody przez kulinarne, po design wnętrz, aż do poszukiwania pomysłów na spędzenie wolnego czasu czy odwiedzenie jakichś miejsc.

Marcin Król

Prezentacja budżetu JST. Transparentność w czystej formie

Czasy niedostępności urzędu jako zamkniętej, skostniałej i hermetycznej instytucji już dawno minęły. Przemiany ustrojowe i mentalne spowodowały, że mieszkaniec przestał być uporczywym petentem, stając się ważnym klientem, o którego należy dbać. Ale dlaczego właściwie należy o niego dbać? Przecież to w jego interesie jest pojawić się w murach urzędu i załatwić sprawę, na której mu zależy. Podwyższone standardy obsługi
klienta wynikają m.in. z prostych zasad struktury budżetu JST, w której mieszkańcy odgrywają zasadniczą rolę.

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Prawne aspekty organizowania imprez plenerowych

Organizacja przez jednostki samorządu terytorialnego imprez plenerowych, w tym imprez masowych, daje sposobność do zacieśnienia więzi pomiędzy członkami społeczności lokalnych, jak również do promocji zewnętrznej. Dogodność warunków pogodowych, jak i okres urlopowy, sprzyjają urządzaniu w miesiącach letnich festiwali, festynów, pikników, koncertów czy też wydarzeń sportowych. Jednakże, aby impreza wywoływała wyłącznie pozytywne wspomnienia, zarówno u jej uczestników, jak i u organizatorów, niezbędne jest zapewnienie, by odbyła się w zgodzie z wymogami prawnymi.

 

Bądź na bieżąco