Ładowanie

Bieżące Wydanie

Czy w 2020 roku zmieni się komunikacja w social media? Czy jako formę dotarcia do klientów urzędów można wykorzystać podcasty? Dlaczego warto zatrudnić w urzędzie social media managera? Przygotowując lub weryfikując strategię promocji na nowy rok, warto sformułować odpowiedzi na te pytania. Po to, aby mieli Państwo dostęp do najnowszych i wyselekcjonowanych pod kątem instytucji publicznych informacji, publikujemy w artykule „Co nas czeka w 2020 roku” syntetyczne zestawienie zmian i trendów w komunikacji za pomocą social media. Media społecznościowe są niezwykle dynamiczne. Niemal w każdym tygodniu, pojawiają się zmiany w ich funkcjonowaniu i w algorytmach wpływających na skuteczność działań promocyjnych. Dlatego pierwszym warunkiem efektywności podczas informowania, organizowania kampanii jest trzymanie ręki na pulsie.

 

Jednocześnie w artykule „Jak wyglądał rok 2019 w marketingu podmiotów publicznych” pokazujmy, jakich formalnoprawnych aspektów działań marketingowych nie można pominąć, aby nie narazić się na konsekwencje naruszenia przepisów w zakresie RODO, poufności danych czy dostępności cyfrowej.

 

Chciałabym także polecić Państwa uwadze szeroki wachlarz inspiracji na promocję regionów. Przedstawiamy, co zadecydowało o tym, iż Poznań otrzymał w 2019 roku tytuł 6. Najlepszego jarmarku bożonarodzeniowego w konkursie „European Best Christmas Markets”, jak Białystok w nowoczesny i intrygujący sposób promuje swoją różnorodność, wielokulturowość i bogate dziedzictwo historyczne, a także dlaczego warto połączyć wysiłki marketingowe samorządów i branży turystycznej, kreując marki regionów narciarskich.

 

Z życzeniami wielu efektywnych

kampanii promocyjnych w roku 2020,

 

Katarzyna Skowrońska

redaktor prowadząca

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Aleksander Rudawski

Podróż studyjna dla organizatorów wydarzeń w Poznaniu i Wielkopolsce

O tym, że Wielkopolska jest atrakcyjna dla organizatorów spotkań i wydarzeń przekonali się uczestnicy grudniowej podróży studyjnej, którą w dniach 2–4 grudnia zorganizowało Poznań Convention Bureau. W artykule przybliżamy najważniejsze informacje wyniesione z podróży studyjnej.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Joanna Olszewska

Miasto zimą nie może zapaść w sen!

Zima jest najtrudniejszym okresem dla organizatorów imprez kulturalnych i sportowych. Namówienie mieszkańców do wyjścia z domu, w którym jest ciepło i przytulnie, to nie lada wyzwanie. Aura nie sprzyja spacerom, a możliwości do spędzenia czasu poza własnymi czterema ścianami jest dość mało. Dotyczy to również wycieczek turystycznych. Dlatego każde wydarzenie, organizowane w przestrzeni miejskiej, stanowi cenny element życia w mieście i z pewnością zostanie zauważone.

Marlena Suchcicka-Chmielewska

Budowanie pozytywnego wizerunku miasta poprzez nowoczesne ujęcie miejskiego produktu turystycznego

Jesteśmy niemal nieustannie zalogowani do mediów społecznościowych i poczty elektronicznej. Jak lawina, zasypują nas wiadomości z komunikatorów, powiadomienia z różnych portali, newslettery, informacje o promocjach.W takiej sytuacji niezwykle trudno przebić się z unikatowym przekazem. Nowatorskiego podejścia do marketingu, niczym Świętego Graala, poszukują nie tylko przedsiębiorstwa, ale również jednostki samorządu terytorialnego.

Agata Krypczyk

Dlaczego social media manager powinien stać się standardowym specjalistą w każdym urzędzie

W dobie Internetu i szybko zmieniającej się komunikacji online przed osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie oficjalnych kanałów społecznościowych stoi nie lada wyzwanie. Niestety rzeczywistość urzędowa sprawia, że wydziały odpowiedzialne za promocję (a często jednocześnie za wiele innych obszarów) wciąż nie zatrudniają osób do obsługi social mediów.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

Co nas czeka w 2020 roku? Zmiany i trendy w komunikacji za pomocą social mediów

Z roku na rok przybywa nowych formatów reklamowych, kanałów komunikacji, a przede wszystkim możliwości, które znacząco wpływają na kontakt z klientem. Social media stwarzają wiele szans, by wzmocnić wizerunek, a także wpływać na świadomość w zakresie różnych tematów. Ostatnie 10-lecie pokazało, że Internet, zyskując coraz większe znaczenie, zajął pierwsze miejsce w procesie komunikacji oraz wymiany informacji i w dalszym ciągu będzie odgrywać rolę wśród środków przekazu.

PRAWO KNOW-HOW

Ewa Gwóźdź

Działania marketingowe w urzędzie a zamówienia publiczne

Działania marketingowe podejmowane są nie tylko w przedsiębiorstwach, ale w różnych jednostkach sektora finansów publicznych wydatkujących środki publiczne w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych. W ramach prowadzonych kampanii konieczne zatem staje się umieszczanie reklam w mass mediach, organizacja konferencji, szkoleń, eventów, zakup materiałów marketingowych zgodnie z regulacjami określającymi zasady i tryby udzielania zamówień publicznych.

Konrad Różowicz

Jak wyglądał ro 2019 w marketingu podmiotów publicznych. Subiektywne podsumowanie oczami prawnika

Spojrzenie na działalność marketingową podmiotów publicznych, przez pryzmat paragrafów i sentencji orzeczeń, pozwala dostrzec, że rok 2019 był okresem relatywnego spokoju – w szczególności w porównaniu z rokiem RODO (2018). Obecnie nic nie zwiastuje, by w roku 2020 miały nastąpić kolejne zmiany legislacyjne w zakresie przepisów RODO, dostępności cyfrowej, czy poufności danych.

Agnieszka Majka

Przeciwko cyfrowemu wykluczeniu

Szacuje się, że w Polsce jest od czterech do siedmiu milionów osób z różnymi niepełnosprawnościami. Znaczną liczbę stanowią niepełnosprawni z zaburzeniami wzroku i słuchu. Takim osobom w dzisiejszym świecie na pewno jest łatwiej funkcjonować w społeczeństwie dzięki wielu prawom, narzędziom i udogodnieniom. To one sprawiają, że w codzienności mogą być samodzielni, a często nawet aktywni zawodowo. Niejednokrotnie Internet oraz nowe media stają się inspiracją i gwarantem ich samodzielności na wielu płaszczyznach

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Michał Basiński

Zarządzanie markami regionów narciarskich

Choć kurorty narciarskie często znajdują się w rękach prywatnych przedsiębiorców, funkcjonowanie takiego kurortu wpływa pozytywnie nie tylko na rozwój gospodarczy jego właściciela, ale również całego regionu, w którym się znajduje. Dlatego też warto połączyć zasoby biznesowe z samorządowymi w celu promowania takich ośrodków.

Marcin Król Bożena Ciechanowska

Klient zadowolony – urząd chwalony, czyli o zasadności badania satysfakcji klienta

Ludzie, których praca związana jest z obsługą klienta, niejednokrotnie mówią, że ich praca byłaby super, gdyby nie ci „okropni” klienci. Generalnie narzekamy, że klienci są coraz bardziej roszczeniowi i krytyczni. Wystarczy jednak, aby odwrócić rolę i być klientem, aby zobaczyć, że my też mamy swoje oczekiwania.

Szymon Witczak

Dlaczego w roku 2020 będą królować podcasty?

Polacy słuchają coraz więcej podcastów. W 2020 roku, zgodnie z prognozami, tendencja ta ma wzrastać. Odważne marki mogą stać się na tym polu trendsetterami, ponieważ model biznesowy podcastów jest zwyczajnie opłacalny.

WARSZTAT RZECZNIKA

Damazy Gandurski

Abecadło rzecznika prasowego

Stanowisko rzecznika prasowego nie jest już dziś domeną wyłącznie administracji rządowej i dużych samorządów; często takie stanowiska (lub osoby pełniące takie zadania) funkcjonują już nawet w mniejszych powiatach i gminach.