

W pierwszej kolejności postaram się udowodnić, że na turystyce kulinarnej można nieźle zarobić. Wydatki na jedzenie są bowiem coraz większym kosztem w całości kwot przeznaczanych na podróżowanie. Na przystawkę garść danych ze świata. Według World Food Travel Association turyści kulinarni wydają średnio 1200 dolarów na podróż, z czego 36% czyli 425 dolarówna kulinaria. Sprofilowani turyści kulinarni, czyli tacy, dla których kuchnia jest podstawowym motorem napędowym podróżowania, wydają około 50% na kulinaria z całkowitej sumy wydatków przeznaczonych na podróż, co stanowi ok. 600 dolarów. Brzmi zachęcająco, ale i egzotycznie. Dane robią wrażenie, ale możemy odnieść wrażenie, że nie przystają do rodzimych warunków. Nic bardziej błędnego!
Na Instagramie rozpoczęła się nowa era. Jego użytkownicy, podobnie jak właściciele stron firmowych na Facebooku, uzyskali szansę na zmianę swojego profilu w sposób, który pomoże im rozwinąć markę miasta lub regionu. Jak najefektywniej skorzystać z tej możliwości?
Identyfikacja wizualna to fundament w budowaniu marki miasta czy regionu. Ułatwia rozpoznawanie miejsca w przestrzeni publicznej. Ma wpływ na odbiór miejsca przez mieszkańców, turystów, odwiedzających. Ujednolica dokumenty, określa zasady promocji miasta czy regionu, integruje społeczność lokalną wokół zdefiniowanych w wizualnych znakach wartości miejsca. Warto więc przemyśleć, jak powinna wyglądać, aby była powodem do dumy dla mieszkańców oraz budziła pozytywne skojarzenia u potencjalnych turystów i przedstawicieli biznesu.
Czy targi turystyczne to wciąż dobre miejsce na promocję gminy/regionu? Co zrobić, by się wyróżnić i przyciągnąć turystów na stoisko swojej gminy? To tylko niektóre pytania, jakie pojawiają się podczas przygotowań do promocji turystycznej regionu.
Pierwsze wrażenie wywiera się tylko raz. Warto więc zrobić wszystko, by było pozytywne, szczególnie jeśli dotyczy budowania wizerunku urzędu w internecie. Właśnie dlatego przygotowaliśmy kilka praktycznych porad, dzięki którym konto twojej jednostki na Twitterze nabierze profesjonalnego wyglądu.
„Najszybszy przekaz”, „najaktywniejsze miejsce w internecie”, „najwięcej osób go śledzi”, „potęga zwięzłego komunikatu” – o czym mowa? O Twitterze i tweetach oczywiście! A powyższe wypowiedzi to opinie polskich samorządowców, urzędników i rzeczników miast.
Wiosną wiele miast i gmin organizuje imprezy, których głównymi atrakcjami są koncerty. Zanim jednak mieszkańcy tłumnie wezmą udział w wydarzeniu, konieczne jest zawarcie umowy z wykonawcą. Oprócz podstawowych informacji powinna ona zawierać także postanowienia szczególne, które dotyczą m.in. wykorzystania przez organizatora zdjęć i nagrań z koncertu oraz zobowiązania artysty do współpracy przy promocji koncertu. O czym jeszcze trzeba pamiętać przy zawieraniu umów z wykonawcą?
Organizowanie imprez odgrywa istotną rolę w kreowaniu pozytywnego wizerunku jednostki samorządu terytorialnego i wyróżnianiu się przez nią na tle konkurencji. Aby w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w eventach, pracownicy wydziałów promocji często publikują relacje ze zdjęciami uczestników oraz rozpowszechniają je za pośrednictwem mediów.
Ewidencjonowanie księgowe wydatków marketingowych nie jest łatwym zadaniem, nic więc dziwnego, że w wielu urzędach często pojawiają się błędy, które przyczyniają się do powstania problemów podczas kontroli. Poniżej przedstawiamy pięć najczęstszych pomyłek oraz wyjaśniamy, jak i uniknąć.
Miasta i regiony chcą pojawiać się w filmach, serialach oraz teledyskach. Są skłonne nawet za to płacić i nie ma się czemu dziwić, gdyż city placement, a więc lokowanie miasta w filmie lub serialu, to aktualnie jedna z najefektywniejszych form promocji. Sprawdźmy, jak wykorzystać jego możliwości i nie zaliczyć wizerunkowej wpadki.
W drugiej części artykułu poświęconego Google Analytics przyjrzymy się dodatkowej pozycji w menu, która choć nie jest raportem, to jednak zdecydowanie ułatwia pracę w Google Analytics. Jest to pozycja Dostosowanie. Sprawdźmy, jak z niej korzystać.
Promocja miejsc jest warunkiem optymalnego rozwoju, rozgłosu i rozpoznawalności regionu. Szczególnie wtedy, gdy na jego terenie występują kurorty uzdrowiskowe, miejsca letniego lub zimowego wypoczynku, atrakcje turystyczne czy zabytki kultury i architektury.
Już w dniach 21 i 22 kwietnia br. w Rzeszowie odbędzie się Kongres Profesjonalistów Public Relations 2017, którego uczestnicy dowiedzą się m.in. jak uniknąć kryzysu w mediach i co zrobić, gdy pojawi się kryzys w komunikacji wewnętrznej. Prześledzą też przebieg rzeczywistych sytuacji kryzysowych i sposoby ich zażegnania.
W dniach 27-28 marca br. Kraków został samorządową stolicą Europy. Blisko 1800 osób – liderów regionalnych, przedstawicieli administracji państwowej, świata nauki, biznesu i kultury, NGO oraz mediów z ponad 40 krajów – wzięło udział w III Europejskim Kongresie Samorządów, który przebiegał pod hasłem: „Samorządy w obliczu wyzwań XXI wieku”.