

Autorzy kampanii społecznych o trudnej tematyce często skupiają się na wywieraniu silnych emocji – zazwyczaj szokowaniu. Tego typu działanie ma wzmocnić przekaz i sprawić, że zostanie on z odbiorcą komunikatu na dłużej, a może nawet trwale zapadnie w jego pamięci. Czy to oznacza, że każda kampania społeczna powinna stawiać na takie doświadczenia?
Coraz częściej w telewizji, radio oraz mediach społecznościowych można spotkać się z kampaniami społecznymi realizowanymi przez urzędy lub na ich zlecenie. Ta forma przekazu zyskuje na popularności, a przygotowane przez urzędy kreacje w niczym nie ustępują tym, które stworzyły duże koncerny dysponujące ogromnymi budżetami reklamowymi. Jak zawsze w tego typu projektach liczy się pomysł i ciekawe przedstawienie problemu. Zatem, co decyduje o sukcesie kampanii? Czy można zaprojektować kampanię idealną?
Zaprojektowanie i przeprowadzenie efektywnej kampanii promocyjnej nie jest łatwym zadaniem. W administracji publicznej wymaga to znacznie więcej wysiłku niż w sektorze prywatnym. Począwszy od dobrego konceptu, przez zaplanowane i przemyślane działania, aż do odpowiedniego skoordynowania dobrze zakwalifikowanych wydatków w ramach budżetu. To jeden element sukcesu, drugi to osiągnięcie zamierzonych celów. Dopiero tak skoordynowane działania przynoszą efekty, które – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – zostaną docenione przed odbiorców i… prawidłowo rozliczone.
Boże Narodzenie, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, walentynki i tak dalej… O tych świętach pamiętamy wszyscy. Z drugiej strony śmieszą nas Dzień Bez Stanika, Dzień Całowania Kobiet, Dzień Bez Makijażu, czy hucznie obchodzony w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia. To jednak nie wszystkie dni, które można celebrować.
Użytkownicy TikToka to osoby najmłodsze spośród użytkowników popularnych społecznościówek, ale z dnia na dzień pojawia się tam coraz więcej dorosłych, celebrytów, aktorów, czasopism czy portali plotkarskich. Jeszcze kilka miesięcy, a brak obecności w tej aplikacji może być uznany po prostu za ignorancję.
„E-usługi” to niewątpliwie bardzo chwytliwe hasło. Pojawia się w słowniku samorządowców od co najmniej 15 lat, a jego znaczenie jest rozszerzane z roku na rok na nowe obszary funkcjonowania samorządu w Internecie. Co to są e-usługi, jak obecnie wygląda stan ich realizacji w polskim samorządzie, ale również jakie są oczekiwania samorządowców i mieszkańców oraz możliwości wdrażania na pograniczu nowej perspektywy unijnej?
Korzystanie z osób rozpoznawalnych w social mediach jako nośników informacji oraz opinii stosowane jest jako jeden z mechanizmów promocji, w tym podmiotów publicznych. Influencer marketing zyskuje na popularności ze względu na jego skuteczność. Niemniej jednak, aby wykorzystanie wskazanej formy promocji nie wywołało rezultatu biegunowo odmiennego od zamierzonego, warto zadbać o umowę, która będzie odpowiednio zabezpieczała interes zamawiającego.
Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Pzp dla zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30000 euro nie stosuje się przepisów niniejszej ustawy. Należy jednak podkreślić, że zwolnienie z obowiązku zachowania wymogów określonych w Pzp nie jest jednoznaczne z pełną swobodą zamawiającego przy dokonywaniu zamówień. Wciąż bowiem zamawiający ma do czynienia z zamówieniem publicznym, jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania zawrze z wykonawcą odpłatną umowę.
Gaszenie pożaru – to chyba najbardziej obrazowe porównanie, którym można oddać naturę działań w sytuacji kryzysu medialnego. I jakkolwiek strażacy nigdy ze stuprocentową dokładnością pożaru przewidzieć nie mogą, tak mogą: po pierwsze, mieć przeanalizowane wszystkie najniebezpieczniejsze potencjalne punkty zapalne oraz po drugie, mieć odpowiedni zestaw narzędzi i umiejętności do jego gaszenia. Tę metaforę można odnieść do urzędowych „wydziałów pożarniczych”: komórek ds. komunikacji i rzeczników prasowych.
Internet otworzył wiele możliwości i dróg promocji dla marek. Można promować się na swoich profilach, ale również delegować promocję na zewnątrz. Jednym ze sposobów jest współpraca z influencerami, czyli internetowymi postaciami mającymi wpływ na społeczeństwo. Pod ich wpływem Internauci mogą zdecydować się na zakup danego produktu, wiernie śledzą ich kanały i przenoszą wszystkie te pozytywne emocje oraz zachowania na marki, które z nimi współpracują.