

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.
Inwestorów można zachęcić do współpracy za pośrednictwem różnych narzędzi. Urząd Miasta Żory zdecydował się na wykorzystanie innowacyjnej technologii IT. Dzięki finansowemu wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego miasto z sukcesem zwiększyło rozpoznawalność swojej oferty inwestycyjnej.
Podstawowym zadaniem samorządu jest służenie mieszkańcom poprzez zaspokajanie ich potrzeb oraz dbanie o to, aby obecni mieszkańcy nie opuszczali gminy, a nowi chcieli się na jej terenie osiedlać. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy będą oni mieli możliwość znalezienia w obrębie swojej gminy atrakcyjnego zatrudnienia. Jak więc rozpocząć poszukiwanie inwestora? Jak zaprezentować się z jak najlepszej strony?
Reklama to określenie kojarzone najczęściej z zachęcaniem do zakupu lub konkretnych działań indywidualnych odbiorców. W jakim celu zatem mają się promować urzędy? Do kogo działania te powinny być skierowane i dlaczego są ważne?
Wideomarketing staje się w ostatnich czasach najbardziej pożądaną formą przekazu reklamowego w Internecie. Nowe technologie i szybki rozwój mediów społecznościowych skracają dystans między marką a odbiorcą, co w efekcie pozwala budować wizerunek oraz pozytywne relacje.
Współpraca z influencerami może przynieść wiele dobrego nie tylko światowej sławy markom, lecz także urzędom. Znajdowanie blogerów i vlogerów na własną rękę to jednak proces czaso- i pracochłonny. Na szczęście istnieją portale, które ułatwiają współpracę osób zajmujących się promocją – również urzędników – z influencerami. Czym jest moduł influencerski na platformie WhitePress, jakie są jego możliwości i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Mimo że Instagram Stories funkcjonuje w Polsce już od blisko roku, jego potencjał nadal nie jest wykorzystywany, a marki miejsc, czyli miasta i gminy, podchodzą do tego rozwiązania z dystansem. Stories otwiera jednak wiele nowych możliwości. Jakich? Przeczytacie o nich w dalszej części artykułu.
Jak zaplanować przyszłoroczne wydatki, tak by projekt budżetu wydziału bez obaw przekazać do procedowania? Czy trzeba wiedzieć, co kryje się za poszczególnymi pozycjami planu finansowego? A może wystarczy jedynie skopiować zeszłoroczny budżet? Na pewno zaoszczędzimy czas… Efektywność tego rodzaju rozwiązania może się jednak okazać marna.
Ten artykuł jest dla tych, którzy pragną zmienić zasady gry, oraz tych, którzy chcą mieć realny wpływ na to, jak w przyszłości postrzegane będzie ich miejsce i jak będąc nawet najmniejszym miastem, konkurować z tymi bogatszymi i większymi w Polsce i Europie. W jaki sposób miasta i regiony powinny konstruować unikalną propozycję wartości, by stać się rewolucyjnym brandem na skalę Europy? O tym poniżej.
Czy jesteśmy przygotowani na rozwiązywanie kryzysów społecznych na poziomie samorządu terytorialnego? Funkcjonowanie urzędu to nie tylko tzw. trudni petenci czy coraz powszechniejsze kryzysy w mediach społecznościowych. To również, a może przede wszystkim, kryzysy społeczne. Ten rodzaj trudnych sytuacji i napięcia jest gwarantem, że prędzej czy później zjawią się media.
Wyobraź sobie, że wiadomości, które wysyłasz, pojawiają się natychmiast na ekranach komputerów, laptopów lub smartfonów odbiorców. Mieszkańcy nie muszą zaglądać na Facebooka, do skrzynki e-mail ani na stronę urzędu.