

Jednym z kluczowych elementów marketingu terytorialnego jest kształtowanie i promowanie wyjątkowości regionu. Opierając się na tej unikatowości, można budować rozpoznawalność, a tym samym silną markę, która wzbudzi zainteresowanie turystów i inwestorów oraz zaangażowanie mieszkańców. Jak cenne dla wyeksponowania walorów regionu mogą być przemyślane, wysokojakościowe i nagradzane inwestycje infrastrukturalne pokazuje Starogard Gdański
Budowanie marki małych miejscowości to długoletni proces wymagający zaangażowania miejscowych liderów, pracy z lokalną społecznością i współpracy działaczy kultury z władzami lokalnymi. To przede wszystkim proces, który w pierwszej kolejności musi uświadomić samym mieszkańcom wartość dziedzictwa, którego stali się spadkobiercami. Dopiero na fundamencie tej świadomości i zbudowania wiary w to, że nie ma się czego wstydzić, można projektować działania zmierzające do promowania miejsca w szerszym kręgu odbiorców.
Niemożliwe staje się możliwe! Coraz częściej można znaleźć przykłady na odchodzenie przez jednostki publiczne od stylu urzędowego w przestrzeni internetowej. To dobry znak! Jednak, jak to zrobić, nie narażając się na negatywne komentarze, a nawet na hejt?
Strony internetowe od lat są jedną z najważniejszych wizytówek, zarówno dla mniejszych lub większych firm, jak i organizacji oraz jednostek samorządu terytorialnego. Chociaż trendy często się zmieniają, najważniejsze jest wciąż to samo: strona musi być czytelna i przejrzysta dla odwiedzających ją osób.
Ciągły rozwój infrastruktury komunikacyjnej w naszym kraju oraz dobra koniunktura gospodarcza to szansa dla wielu gmin na pozyskanie inwestorów na terenach, które do tej pory wydawały się mało atrakcyjne pod tym kątem. Sami inwestorzy również coraz częściej przychylnie spoglądają nie tylko w kierunku wielkich aglomeracji miejskich, gdzie grunty są drogie, a o pracowników trudno, ale właśnie w kierunku mniejszych ośrodków miejskich, a nawet gmin wiejskich.
Pandemia COVID-19 wywołała znaczny wpływ na organizację imprez miejskich, spektakli, imprez biegowych itp. wydarzeń rozrywkowo-sportowych. Pomimo że część spośród najbardziej restrykcyjnych regulacji covidowskich została już uchylona, to branża eventowa nie powróciła na normalne tory, a informacje o wzrastającej liczbie zachorowań zwiększają prawdopodobieństwo, że do końca 2020 r. imprezy, w tym miejskie, o ile w ogóle będą się odbywać, to nastąpi to wyłącznie w formule „koronawirusowej”. Mając powyższe na względzie, warto wskazać na obowiązujące w tym zakresie restrykcje oraz pomocne wytyczne.
Działania marketingowe opierają się na umiejętnym wykorzystaniu informacji, w tym na ich efektywnym pozyskaniu, skutecznym przetworzeniu oraz przekazaniu adresatom w sposób korzystny dla nadawcy. Dokonywana przez specjalistę ds. marketingu obróbka informacji, musi nie tylko zapewnić efektywność komunikacji, ale również mieścić się w ramach prawnych
Epidemia koronawirusa w znaczący sposób wpłynęła na rynek zamówień publicznych, wprowadzając spore ograniczenia mające wpływ na ciągłość dostaw materiałów, usług oraz dostępność pracowników. Niniejsza sytuacja przekłada się na sytuację wykonawców realizujących zarówno kontrakty inwestycyjne, jak również inne umowy na dostawy i usługi zawarte w rygorze prawa zamówień publicznych.
Ostatnie miesiące roku to najlepszy czas, by zastanowić się nad działaniami podjętymi w bieżącym roku i przełożyć te skuteczne na najbliższe działania. Nie ma lepszej i skuteczniejszej formy planowania marketingu niż strategia. Tworzenie jej i wdrażanie pozwala lepiej poznać oczekiwania grupy docelowej, ale także samą grupę główną i podgrupy. Dodatkowo określanie celów i zadań pozwala na skuteczniejsze wykonywanie i rozliczanie projektów.
W grudniu tworząc tekst o trendach na 2020 nie spodziewałam się, że ten rok tak bardzo wywróci nas do góry nogami i porządnie pokrzyżuje marketingowe plany. Doba COVID-19 nauczyła nas wiele na temat pracy zdalnej, udowodniła jak wiele rzeczy jesteśmy w stanie zorganizować bez wychodzenia z domu, a dodatkowo pozwoliła w wielu miejscach lepiej komunikować się z odbiorcami. To wszystko doprowadziło do etapu, w którym warto mocno rozważać kwestie komunikacji marketingowej, zmiany w niej i nowości, które bezustannie pojawiają się w kanałach. Wykorzystanie nowości pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurencją, a jednocześnie sprawi, że dotychczasowe działania i rutyna zostaną przełamane
Personal brand – świetne połączenie dwóch obcojęzycznych słów! Budowanie marki osobistej to codzienność polityków, ludzi biznesu oraz tych, którzy aspirują ku temu, by być znani z… właśnie z tego, jaki obraz siebie kreują. Innymi słowy „jak cię widzą, tak cię piszą”!