Ładowanie

Bieżące Wydanie

Drodzy Czytelnicy!

Końca przeobrażeń rzeczywistości nam znanej, oswojonej i w dużym stopniu przewidywalnej nie widać. Pewne jest jedynie to, że chociaż w wielu przypadkach wróciliśmy do pracy stacjonarnej w biurach, instytucjach, to komunikacja elektroniczna i social media nadal odgrywają dominującą rolę także w sektorze publicznym.

Minione miesiące tak intensywnego korzystania z przestrzeni online wprowadziły kolejne zmiany w trendach marketingowych. Dlaczego warto zwrócić uwagę na podcasty, co nowego szykuje Instagram, jak zaprzyjaźnić się ze zmienioną wersją Facebooka oraz jak walczyć z fake newsami i w jaki sposób się zabezpieczyć, aby nie przenosić dalej treści niezgodnych ze stanem faktycznym, przedstawia Agata Krypczyk w artykule „Trendy marketingowe i nowości”.

Nowego wymiaru nabrała także kwestia dostępności treści dla osób z niepełnosprawnością. Idealna, dostępna dla wszystkich, w pełni funkcjonalna strona WWW instytucji publicznej to absolutna podstawa sprawnej komunikacji. Jak stworzyć perfekcyjną stronę internetową, która będzie nie tylko wizytówką, ale także praktycznym źródłem informacji pokazuje Agnieszka Majka, specjalistka ds. marketingu w firmie Amistad, na co dzień zajmującej się tworzeniem stron WWW m.in. dla administracji publicznej.

W przestrzeni online warto także umieszczać i promować ofertę inwestycyjną gminy, która aby była skuteczna, musi być kompleta i przede wszystkim aktualna – reagująca na wszystkie zmiany zachodzące w gminie. Bo choć żyjemy w czasach pandemii, to przykłady prezentowane przez Marcina Króla w artykule „Oferta inwestycyjna + jej promocja = klucz do pozyskania inwestorów w gminie” pokazują, że także obecnie można skutecznie zawalczyć o zainteresowanie inwestorów.

Dlaczego informacje o wszystkich trendach, zmianach, nowościach są dla nas tak ważne i powinniśmy je obdarzyć szczególną uwagą? Bo właśnie teraz przychodzi czas na pochylenie się nad strategią marketingową na 2021 rok, a ona, choć obarczona w dużej mierze znakami zapytania co do przyszłości, musi uwzględniać wszystko to, czego nauczyła nas doba COVID-19.

Z życzeniami owocnej lektury

Katarzyna Skowrońska

Redaktor prowadząca

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Magdalena Dalecka

Starogard oświetlony na medal – jak spektakularne inwestycje infrastrukturalne wspierają promocję regionu

Jednym z kluczowych elementów marketingu terytorialnego jest kształtowanie i promowanie wyjątkowości regionu. Opierając się na tej unikatowości, można budować rozpoznawalność, a tym samym silną markę, która wzbudzi zainteresowanie turystów i inwestorów oraz zaangażowanie mieszkańców. Jak cenne dla wyeksponowania walorów regionu mogą być przemyślane, wysokojakościowe i nagradzane inwestycje infrastrukturalne pokazuje Starogard Gdański

Paulina Kowalczyk

Rycerz Wojsław, frankiści i bimbrownik - egzorcysta analiza potencjału marketingowego Wojsławic

Budowanie marki małych miejscowości to długoletni proces wymagający zaangażowania miejscowych liderów, pracy z lokalną społecznością i współpracy działaczy kultury z władzami lokalnymi. To przede wszystkim proces, który w pierwszej kolejności musi uświadomić samym mieszkańcom wartość dziedzictwa, którego stali się spadkobiercami. Dopiero na fundamencie tej świadomości i zbudowania wiary w to, że nie ma się czego wstydzić, można projektować działania zmierzające do promowania miejsca w szerszym kręgu odbiorców.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Rafał Guzowski

Copywriting dla urzędu

Niemożliwe staje się możliwe! Coraz częściej można znaleźć przykłady na odchodzenie przez jednostki publiczne od stylu urzędowego w przestrzeni internetowej. To dobry znak! Jednak, jak to zrobić, nie narażając się na negatywne komentarze, a nawet na hejt?

 

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Natalia Szymonowska

Jak stworzyć idealną stronę WWW dla jednostki samorządowej

Strony internetowe od lat są jedną z najważniejszych wizytówek, zarówno dla mniejszych lub większych firm, jak i organizacji oraz jednostek samorządu terytorialnego. Chociaż trendy często się zmieniają, najważniejsze jest wciąż to samo: strona musi być czytelna i przejrzysta dla odwiedzających ją osób.

 

Marcin Król

Oferta inwestycyjna + jej promocja = klucz do pozyskania inwestorów w gminie

Ciągły rozwój infrastruktury komunikacyjnej w naszym kraju oraz dobra koniunktura gospodarcza to szansa dla wielu gmin na pozyskanie inwestorów na terenach, które do tej pory wydawały się mało atrakcyjne pod tym kątem. Sami inwestorzy również coraz częściej przychylnie spoglądają nie tylko w kierunku wielkich aglomeracji miejskich, gdzie grunty są drogie, a o pracowników trudno, ale właśnie w kierunku mniejszych ośrodków miejskich, a nawet gmin wiejskich.

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Organizacja eventów w czasie pandemii COVID-19

Pandemia COVID-19 wywołała znaczny wpływ na organizację imprez miejskich, spektakli, imprez biegowych itp. wydarzeń rozrywkowo-sportowych. Pomimo że część spośród najbardziej restrykcyjnych regulacji covidowskich została już uchylona, to branża eventowa nie powróciła na normalne tory, a informacje o wzrastającej liczbie zachorowań zwiększają prawdopodobieństwo, że do końca 2020 r. imprezy, w tym miejskie, o ile w ogóle będą się odbywać, to nastąpi to wyłącznie w formule „koronawirusowej”. Mając powyższe na względzie, warto wskazać na obowiązujące w tym zakresie restrykcje oraz pomocne wytyczne.

Konrad Różowicz

Specjalista ds. marketingu w gąszczu informacji

Działania marketingowe opierają się na umiejętnym wykorzystaniu informacji, w tym na ich efektywnym pozyskaniu, skutecznym przetworzeniu oraz przekazaniu adresatom w sposób korzystny dla nadawcy. Dokonywana przez specjalistę ds. marketingu obróbka informacji, musi nie tylko zapewnić efektywność komunikacji, ale również mieścić się w ramach prawnych

Edyta Gwóźdź

Zamówienia publiczne w dobie epidemii”, Edyta Gwóźdź

Epidemia koronawirusa w znaczący sposób wpłynęła na rynek zamówień publicznych, wprowadzając spore ograniczenia mające wpływ na ciągłość dostaw materiałów, usług oraz dostępność pracowników. Niniejsza sytuacja przekłada się na sytuację wykonawców realizujących zarówno kontrakty inwestycyjne, jak również inne umowy na dostawy i usługi zawarte w rygorze prawa zamówień publicznych.

 

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Agata Krypczyk

Strategia marketingowa dla instytucji publicznych

Ostatnie miesiące roku to najlepszy czas, by zastanowić się nad działaniami podjętymi w bieżącym roku i przełożyć te skuteczne na najbliższe działania. Nie ma lepszej i skuteczniejszej formy planowania marketingu niż strategia. Tworzenie jej i wdrażanie pozwala lepiej poznać oczekiwania grupy docelowej, ale także samą grupę główną i podgrupy. Dodatkowo określanie celów i zadań pozwala na skuteczniejsze wykonywanie i rozliczanie projektów. 

Agata Krypczyk

Trendy marketingowe i nowości na koniec 2020

W grudniu tworząc tekst o trendach na 2020 nie spodziewałam się, że ten rok tak bardzo wywróci nas do góry nogami i porządnie pokrzyżuje marketingowe plany. Doba COVID-19 nauczyła nas wiele na temat pracy zdalnej, udowodniła jak wiele rzeczy jesteśmy w stanie zorganizować bez wychodzenia z domu, a dodatkowo pozwoliła w wielu miejscach lepiej komunikować się z odbiorcami. To wszystko doprowadziło do etapu, w którym warto mocno rozważać kwestie komunikacji marketingowej, zmiany w niej i nowości, które bezustannie pojawiają się w kanałach. Wykorzystanie nowości pozwoli osiągnąć przewagę nad konkurencją, a jednocześnie sprawi, że dotychczasowe działania i rutyna zostaną przełamane

Rafał Guzowski

Polityku, urzędniku – bądź marką samą w sobie

Personal brand – świetne połączenie dwóch obcojęzycznych słów! Budowanie marki osobistej to codzienność polityków, ludzi biznesu oraz tych, którzy aspirują ku temu, by być znani z… właśnie z tego, jaki obraz siebie kreują. Innymi słowy „jak cię widzą, tak cię piszą”!