Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

W najnowszym numerze między innymi:

 

  • Przed wyborami: nowe zasady promocji podmiotów politycznych na Facebooku.
       Omawiamy wymogi i zmiany dotyczące publikacji o charakterze politycznym na tym portalu
  • Jak złowić podatnika?
       Podpowiadamy, jak przeprowadzić skuteczne kampanie społeczne
  • Jak wykorzystać storytelling do zbudowania marki własnej gminy lub urzędu
  • Promocja turystyki na targach,
       czyli jak stworzyć atrakcyjne stoisko gminy lub regionu
  • Czy warto zakładać grupę lokalną na Facebooku?
       Przedstawiamy korzyści i ryzyka z tym związane. Pokazujemy, jak krok po kroku założyć grupę
  • Magia prostych słów, czyli jak napisać tekst urzędowy, który będzie łatwy w odbiorze i chętnie czytany
  • Z prawa prasowego: autoryzacja i sprostowanie w walce z manipulowaniem informacjami
  • Jak budować relacje z mediami lokalnymi i pozyskać sprzymierzeńca na wypadek kryzysu
       - porady dla mniejszych samorządów

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Ewa Guzińska

Jak złowic podatnika? Skuteczne kampanie społeczne w pigułce

Dochody z PIT-ów mieszkańców z reguły stanowią od 20 do nawet 40% całkowitych wpływów miasta lub gminy. Nic dziwnego, że samorządy co roku podejmują działania na rzecz uświadamiania tego faktu lokalnej społeczności i nagradzają tych, którzy zdecydują się wykazać gminę jako nowe miejsce zamieszkania. Jak przygotować kampanię społeczną, żeby rzeczywiście odnotować wzrost wpływów z podatków z PIT? Poniżej główne zasady.

Sylwester Zembrzuski

Elektroniczny SAVOIR-VIVRE w urzedzie, czyli jak poprawnie napisać e-maila

Dzisiejszy świat to świat szybkiej i sprawnej komunikacji. Od pracowników instytucji publicznych wymagany jest pełen profesjonalizm w kontakcie z mieszkańcami, inwestorami, turystami czy organizacjami pozarządowymi, stąd tak ważne jest, by usystematyzować standardy pisania e-maili. Wydawać by się mogło, że każdemu z nas z łatwością przychodzi napisanie poprawnej wiadomości elektronicznej. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że tak jak w listach tradycyjnych, tak i w e-mailach obowiązują pewne zasady, które stanowią wizytówkę urzędów. Oto najważniejsze z nich.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Leszek Nowak

Promocja turystyki na targach. Przykład ITB Berlin, czyli jak uczyć się od najlepszych

Od kilku lat w samorządach trwają dyskusje na temat skuteczności działalności wystawienniczo-targowej. Odpowiedzialni za promocję rozważają rezygnację z uczestnictwa w takich wydarzeniach lub już to zrobili. Niektórzy uważają, że targi turystyczne tracą na znaczeniu i przegrywają z Internetem. Takim twierdzeniom przeczy sukces Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin.

Rafał Guzowski

Magia prostych słów

Mglistość tekstów urzędniczych co jakiś czas pojawia się jako hasło w mediach. Dziennikarze pokazują absurdy skomplikowanych pism urzędników, a ci muszą się tłumaczyć z tego, co autor miał na myśli. Umiejętność napisania jasnego tekstu tylko dla niektórych jest wrodzonym talentem, inni muszą się tego nauczyć.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Maciej Marciniak

Nowe wyzwania dla nowej kadencji samorządów

W styczniu 2018 roku weszła w życie ustawa, której celem jest zwiększenie udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych. Ustawa wprowadza duże zmiany w przepisach regulujących zasady funkcjonowania samorządów wszystkich szczebli i wymaga dostosowania samorządów zarówno po stronie organizacyjnej, jak i technicznej.

Agnieszka Majka

Mobilny dialog z mieszkańcami

Współczesna komunikacja między społeczeństwem a państwem przybiera różne formy. Często na linii obywatel–urząd pojawia się mnóstwo biurokracji, niedomówień, licznych terminów i niepotrzebnych emocji. Tymczasem istnieją rozwiązania, które mogą pomóc w sprawnej komunikacji bez angażowania dodatkowych pracowników, środków finansowych czy nawet fizycznej przestrzeni umożliwiającej kontakt.

Marcin Król

Jak skutecznie realizować budżet obywatelski?

Często uważa się, że działania społeczne w ramach budżetu obywatelskiego to jedynie kwiatek do kożucha i działanie o niewielkiej skali. Jak pokazują przykłady, wszystko zależy od zaproponowanych działań, które pomimo relatywnie skromnych środków, mogą przynieść nadspodziewane efekty.

Agata Krypczyk

Nowe zasady promocji podmiotów o charakterze politycznym na Facebooku

Afera z poprzednich wyborów w USA związana z Cambridge Analitica zmusiła Facebooka do wprowadzenia zmian związanych z promocją podmiotów politycznych. Od 15 kwietnia w życie weszły nowe regulacje, które mają na celu ujednolicenie reklam płatnych oraz zapewnienie bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych osobowych do celów politycznych. Od tego momentu użytkownik Facebooka będzie informowany, dlaczego widzi tę reklamę oraz z jakiego budżetu została ona opłacona.

Agata Krypczyk

Grupa na Facebooku – nowe miejsce przekazu czy miejsce smietnik?

Grupy na Facebooku stały się w ostatnim czasie bardzo ważnym elementem wielu fanpage’ów i strategii komunikacji marek. Pozwalają zrzeszać osoby wokół wspólnego tematu oraz budować bardzo zaangażowaną grupę odbiorców.

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Autoryzacja i sprostowanie w walce z manipulowaniem informacjami

Żywo poruszanym w przestrzeni publicznej tematem jest problematyka mowy nienawiści, hejtu oraz daleko idących, nie tylko szkodliwych i krzywdzących, ale i mogących prowadzić do prawdziwych tragedii wypowiedzi i nagonek w Internecie. Wiele osób uważa, że korzystając z wolności, jaką daje sieć, można pozostać całkowicie bezkarnym. Tymczasem prawo gwarantuje oczernianym i szykanowanym osobom i podmiotom możliwość walki ze skierowaną w ich stronę agresją.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Michał Lisiecki

Storytelling jako sposób na budowę marki własnej gminy oraz urzędu

W każdej gazecie codziennej znajduje się tyle informacji, ile człowiek jeszcze 200 lat temu przyswajał przez całe swoje życie. Współczesny, przeciętny konsument każdego dnia styka się z 3–4 tys. przekazów marketingowych, a jeśli tego dnia wstąpi do supermarketu, liczba ta może skoczyć do 10 tys. Innymi słowy – każdego z nas otacza codziennie taka fala informacji, że nasz mózg, aby poradzić sobie z tym natłokiem nie ma innego wyjścia – musi odrzucać 90% z nich. Budowanie, w tej sytuacji, marki gminy czy dowolnego urzędu, przypomina budowanie zamku z piasku podczas silnego wiatru. Czy jest jakiś sposób, który skuteczniej trafi do głów ludzi, których chcemy zainteresować naszym komunikatem?

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Damazy Gandurski

Jak budować relacje z mediami lokalnymi?

To, czego można się nauczyć na studiach dziennikarskich w kontekście pracy z mediami, nie wystarczy. Może się bardzo dobrze sprawdzać w dużym mieście, w którym funkcjonują redakcje większości ogólnopolskich stacji czy portali. Doświadczenie piszącego pokazuje, że w kilkudziesięciotysięcznym mieście sytuacja wygląda już zgoła inaczej. Liczy się przede wszystkim umiejętność dostosowania do zwyczajów lokalnych redakcji, które niestety często znacznie odbiegają od akademickiego ideału. Jednak to z takimi mediami przyjdzie nam w Polsce „powiatowej” współpracować najczęściej; dlatego warto zadbać o to, by te relacje były możliwie najlepsze.

Bądź na bieżąco