Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

W najnowszym wydaniu czasopisma piszemy między innymi o tym:

  • jakie socjotechniki warto wykorzystać w trakcie kampanii wyborczej i jak ich używać, by nie narazić się na zarzut manipulacji opinią publiczną, oraz jak tworzyć komunikaty do niezdecydowanych wyborców podczas debaty,
  • w jaki sposób budować relacje z mediami w czasie kampanii wyborczej – wskazówki dotyczące współpracy z dziennikarzami,
  • jak dbać o swój wizerunek, by uniknąć wpadek w czasie kampanii wyborczej, i co zrobić, gdy już do nich dojdzie,
  • jak poprawnie przygotować informację prasową i zorganizować małą konferencję prasową w trakcie kampanii wyborczej,
  • jak mieć dobre logo i nie zrujnować budżetu, komu zlecić jego opracowanie i jak uniknąć pułapek z tym związanych,
  • jak stworzyć oficjalny profil gminy w mediach społecznościowych – jak zaplanować spójną identyfikację wizualną, jakie wymiary grafik i treści wideo są preferowane w mediach społecznościowych oraz co zrobić, by content był przyjemniejszy w odbiorze przeciętnego użytkownika Internetu,
  • jakie typy mediów najlepiej sprawdzą się jako miejsce działalności urzędu pracy, czyli z których kanałów najlepiej korzystać, by optymalnie wykorzystać oferowane przez nie możliwości i dotrzeć zarówno do bezrobotnych, jak i przedsiębiorców poszukujących pracowników oraz jakiego typu treści publikować,
  • w jaki sposób organizować przestrzeń publiczną i jak nią zarządzać, by była efektywnym miejscem – przypominamy zasady tworzenia miejsc jakościowych,
  • jak przyciągnąć influencerów do regionu i zachęcić ich do bezpłatnego stworzenia treści o nim – wyjaśniamy, w jaki sposób liderzy opinii mogą promować region, jakie są wady i zalety współpracy płatnej oraz barterowej.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Rafał Guzowski

Niczym Feniks. Recepta na sukces w sytuacji kryzysu

Miasto Feniks? Poznajcie Żory! Miasto dwukrotnie strawił niszczejący ogień, ale jego mieszkańcy się nie poddawali. Cegła po cegle odbudowywali je za każdym razem. Kiedy po latach zamknięto kopalnię, nie zabrakło im wiary w przyszłość. Są skorzy do ciężkiej pracy i do wyrzeczeń. Wiedzą z doświadczenia, że to się opłaca. Wiedza ta przekłada się na świadomość, że podejmując decyzje wyborcze, należy myśleć długofalowo i realnie oceniać działalność włodarzy miasta. Jeśli ktoś się sprawdza, po co go zmieniać?

Justyna Tucka

Przestrzeń publiczna kontra miejsce. Placemaking, czyli zasady tworzenia miejsc jakościowych

Kiedy przestrzeń publiczna staje się celem odwiedzin i nabiera znaczenia dla społeczności, staje się miejscem. Miejsca mogą napędzać społeczną i ekonomiczną wartość społeczności. Jaka jest zatem różnica między przestrzenią publiczną a miejscem i dlaczego ma to znaczenie?

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Rafał Guzowski

Socjomanipulacje. Jak wygrać wybory i sobie nie zaszkodzić?

Wygraj wybory! Stwórz historię, w którą uwierzą mieszkańcy twojej miejscowości, a co za tym idzie – poprą cię w wyborach. Powiedz sobie wprost: „Nie od razu Kraków zbudowano” i przygotuj wieloletnie plany rozwoju poparte wyliczeniami i statystykami. To recepta na wygrane wybory. Recepta jednorazowa. Reelekcji nie będzie – wyborcy pamiętają obietnice.

Łukasz Śwituniak

Jak grafika i wideo mogą zaangażować użytkownika do budowy marki?

Jaka jest przewaga Internetu nad tradycyjnymi mediami w marketingu? Bez wątpienia światowa sieć pozwala na większe i bezpośrednie zaangażowanie odbiorców, w dodatku przy niższych kosztach i mniejszym nakładzie pracy. Zaangażowanie jest bardzo ważne, pozwala na zbudowanie relacji pomiędzy marką i jej odbiorcami. Jeżeli chcecie skutecznie kreować swoją markę, musicie wyjść do jej klientów i dostosować się do ich potrzeb. Można to zrobić drogimi kampaniami, ale jest też inna droga – zdecydowanie tańsza. Jaka? Grafika i wideo.

Anna Adamus-Matuszyńska Piotr Dzik

Logo dla małej gminy – tanio i dobrze

Coraz częściej nawet niewielkie gminy wykazują potrzebę posiadania logo – chcą się wyróżnić i promować, nie dysponując jednocześnie odpowiednim budżetem, by móc skorzystać z usług profesjonalnej agencji brandingowej. Pojawia się pokusa posiadania logo za niewielkie pieniądze, której ulegnięcie może prowadzić do poważnych kłopotów – opracowany znak może nie spełniać wymagań technicznych, co uniemożliwi jego wdrożenie, albo nie uzyskać akceptacji społecznej. Prostota znaku wielu osobom kojarzy się z łatwością jego zaprojektowania (co nie jest prawdą), a tym samym – niskimi kosztami wykonania. Można jednak mieć dobre logo gminy, które będzie skutecznym narzędziem marketingowym, i nie zrujnować budżetu – wystarczy się odpowiednio do tego zabrać.

Damazy Gandurski

Pierwsze wrażenia są najtrwalsze – czyli dlaczego kandydatowi nie wolno lekceważyć pierwszej konferencji prasowej

Powiedzieć, że „pierwsze wrażenie jest najważniejsze", to truizm. I o ile można polemizować z tym, czy faktycznie najważniejsze, o tyle bezdyskusyjnie jest ono jednym z głównych czynników, na podstawie których ludzie dokonują klasyfikacji danej osoby. Poznając kogoś, każdy z nas – świadomie lub podświadomie – w kilka sekund odpowiada sobie na pytania, czy ten ktoś budzi moją sympatię, czy to ktoś, komu mogę zaufać. Oczywiście, te wyrobione przy pierwszym poznaniu opinie można jeszcze zmienić, lecz na pewno nie jest to łatwe.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

Oficjalny profil gminy. Jak stworzyć perfekcyjny profil w mediach społecznościowych

Prowadzenie oficjalnego profilu to wielkie wyzwanie, ponieważ staje się on swojego rodzaju wizytówką instytucji. Bardzo często można dostrzec wiele niedociągnięć od strony technicznej oraz wizualnej. Dzięki sprawdzonym sposobom na poprawienie estetyki i jakości treści szybko i sprawnie można uspójnić i poprawić wygląd profilu, a także jego jakość i wyświetlanie się w różnych miejscach na Facebooku i nie tylko.

Agata Krypczyk

Media społecznościowe w służbie urzędu pracy

Mówi się, że bez względu na charakter prowadzonej działalności każda branża może odnaleźć się w mediach społecznościowych. Udowadnia to cała gama profili o nietypowych specjalizacjach – od spedycji transportowych, przez producentów nakrętek na śrubki, po zakłady pogrzebowe. Jak to jest z jednostkami instytucji publicznych? Czy dla każdej jest miejsce, a może komuś nie wypada? Otóż wypada wszystkim. Co więcej, w przypadku urzędów pracy sięgnięcie po media społecznościowe pozwala nie tylko na dotarcie do znacznie większej liczby osób, lecz także zwiększenie skuteczności działań podejmowanych przez urząd.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Wojciech Grabowski

Jak przyciągnąć influencerów do regionu. Możliwe rodzaje współpracy

Blogerzy i coraz popularniejsi w ostatnich latach vlogerzy stali się nieodłączną częścią skutecznego marketingu – nie tylko w kontekście produktów czy usług, ale również regionów. Influencerzy kształtują gusta oraz wpływają na decyzje zakupowe milionów Polaków. Duże zaufanie oraz bliskość i więź, jaka łączy odbiorców z ich ulubionymi twórcami, sprawiają, że przejęli oni część atrybutów, które wcześniej były zarezerwowane dla bliskich znajomych czy rodziny. Ich opinie mają silny wpływ na odbiorców. Ludzie chętnie decydują się na sprawdzone rozwiązania, chętniej kupią więc produkt, który przetestował już ich ulubiony bloger, lub pojadą na wakacje do miejsca, w którym był oglądany przez nich vloger. Cała branża turystyczna jest zgodna, że w obecnych czasach to często właśnie influencerzy kształtują popularność danych kierunków. Mowa tu nie tylko o twórcach internetowych, ale również celebrytach czy znanych sportowcach.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Robert Stępowski

Relacje z mediami w kampanii wyborczej

Zapewne nie każdy kandydat na radnego będzie w czasie kampanii wyborczej miał kontakt z dziennikarzami, ale na pewno przynajmniej raz każdym komitetem wyborczym, kandydatem na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zainteresują się lokalne lub regionalne media. Jak się wtedy zachować? Jakich błędów unikać?

Bądź na bieżąco