Największe polskie miasta planują w 2018 r. wydać na promocję mniej niż w 2017 r. W kwietniu zostanie opublikowany najnowszy raport analizujący wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów.
W tym roku analizie poddajemy niemal 100 największych polskich samorządów, a dokładniej budżetów promocyjnych i realizowanych przez nie działań. Dokładnej przyjrzeliśmy się działaniom promocyjnym, które samorządy realizowały w 2017 r. Dość łatwo można zaobserwować, że niemal w zapomnienie odeszły już duże kampanie bilbordowe czy telewizyjne. Jeśli któryś z samorządów chce pokazać się na szklanym ekranie, to woli zainwestować w city placement, czyli pokazać się w serialu, filmie albo telewizji śniadaniowej, czy współfinansować inną produkcję promującą najważniejsze atrakcje danego miejsca. Zresztą stacje telewizyjne w miastach pojawiają się zazwyczaj przy okazji ważnych wydarzeń – zarówno sportowych, jak i kulturalno-rozrywkowych. Zadaniem mediów jest jedynie promocyjne wsparcie tych wydarzeń. Warto przy tym podkreślić, że organizacja różnego rodzaju eventów i promocja poprzez drużyny oraz kluby sportowe stanowi istotną pozycję w budżetach większości samorządów.