Ładowanie

pomysł na kampanię - Przykładowe Artykuły

Magdalena Dalecka

Starogard oświetlony na medal – jak spektakularne inwestycje infrastrukturalne wspierają promocję regionu

Jednym z kluczowych elementów marketingu terytorialnego jest kształtowanie i promowanie wyjątkowości regionu. Opierając się na tej unikatowości, można budować rozpoznawalność, a tym samym silną markę, która wzbudzi zainteresowanie turystów i inwestorów oraz zaangażowanie mieszkańców. Jak cenne dla wyeksponowania walorów regionu mogą być przemyślane, wysokojakościowe i nagradzane inwestycje infrastrukturalne pokazuje Starogard Gdański

Paulina Kowalczyk

Rycerz Wojsław, frankiści i bimbrownik - egzorcysta analiza potencjału marketingowego Wojsławic

Budowanie marki małych miejscowości to długoletni proces wymagający zaangażowania miejscowych liderów, pracy z lokalną społecznością i współpracy działaczy kultury z władzami lokalnymi. To przede wszystkim proces, który w pierwszej kolejności musi uświadomić samym mieszkańcom wartość dziedzictwa, którego stali się spadkobiercami. Dopiero na fundamencie tej świadomości i zbudowania wiary w to, że nie ma się czego wstydzić, można projektować działania zmierzające do promowania miejsca w szerszym kręgu odbiorców.

Rafał Guzowski

Turystyka w czasie pandemii – subiektywny przegląd najlepszych inspiracji

Ostatnie miesiące w zakresie polityki informacyjnej każdej instytucji to przede wszystkim poradniki i wskazówki, w jaki sposób obywatel ma się kontaktować z administracją publiczną. Mało kto przypuszczał i snuł plany związane z promocją turystyczną, gdy obostrzenia zaczną być luzowane. Teraz czas na przegląd inicjatyw, które powinny posłużyć jako inspiracje.

Joanna Olszewska

Czy wszystkie kampanie społeczne powinny wywierać silne emocje u odbiorcy?

Autorzy kampanii społecznych o trudnej tematyce często skupiają się na wywieraniu silnych emocji – zazwyczaj szokowaniu. Tego typu działanie ma wzmocnić przekaz i sprawić, że zostanie on z odbiorcą komunikatu na dłużej, a może nawet trwale zapadnie w jego pamięci. Czy to oznacza, że każda kampania społeczna powinna stawiać na takie doświadczenia?

Joanna Przybysz Sebastian Sowa

Kampanie społeczne jednostek publicznych. Jak to się robi w KRUS

Coraz częściej w telewizji, radio oraz mediach społecznościowych można spotkać się z kampaniami społecznymi realizowanymi przez urzędy lub na ich zlecenie. Ta forma przekazu zyskuje na popularności, a przygotowane przez urzędy kreacje w niczym nie ustępują tym, które stworzyły duże koncerny dysponujące ogromnymi budżetami reklamowymi. Jak zawsze w tego typu projektach liczy się pomysł i ciekawe przedstawienie problemu. Zatem, co decyduje o sukcesie kampanii? Czy można zaprojektować kampanię idealną?

Aleksander Rudawski

Podróż studyjna dla organizatorów wydarzeń w Poznaniu i Wielkopolsce

O tym, że Wielkopolska jest atrakcyjna dla organizatorów spotkań i wydarzeń przekonali się uczestnicy grudniowej podróży studyjnej, którą w dniach 2–4 grudnia zorganizowało Poznań Convention Bureau. W artykule przybliżamy najważniejsze informacje wyniesione z podróży studyjnej.

Ewelina Wolna-Olczak

Walka o powszechną świadomość. Kampanie społeczne w praktyce

Dzisiaj prócz ogromnego wyboru środków przekazu mamy też dużą konkurencję: coraz trudniej przebić się z informacją przez liczne komunikaty, coraz trudniej trafić do konkretnej grupy społecznej. Jest jednak kilka sposobów potwierdzonych współczesnymi przykładami, że to wykonalne – i to niekoniecznie za pomocą łamania społecznego tabu, wulgarnego języka czy obscenicznych obrazów

Ewa Guzińska

Biznes w urzędzie dobrze chroniony

Współpraca samorządu z biznesem może być realizowana na różnych płaszczyznach. Ciekawym jej przykładem może być wspólna promocja znanego wydarzenia z założeniem obopólnych korzyści. Gmina Słupsk nawiązała współpracę z organizatorami festiwalu muzycznego, który odbywa się co roku w tym regionie i postanowiła w ten sposób promować swoją kampanię skierowaną do inwestorów. Jak to wyglądało w szczegółach?

Ewa Guzińska

Ferie bez smogu. Pomysł na przyciągnięcie turystów poza sezonem

Wielkimi krokami zbliża się szczyt sezonu turystycznego w Polsce, który zwykle przypada na okres letni. W tym czasie biznes turystyczny nie może narzekać na brak zainteresowania swoją ofertą. Ale co zrobić, aby przyciągnąć turystów poza sezonem? To pytanie szczególnie nurtuje mieszkańców miejscowości nadmorskich, w których ruch turystyczny trwa od Świąt Wielkanocnych do początku roku szkolnego. Jak przyciągnąć podróżnych w okresie zimowym? Przyjrzyjmy się pomorskiej kampanii Ferie bez smogu.

Ewa Guzińska

Jak złowic podatnika? Skuteczne kampanie społeczne w pigułce

Dochody z PIT-ów mieszkańców z reguły stanowią od 20 do nawet 40% całkowitych wpływów miasta lub gminy. Nic dziwnego, że samorządy co roku podejmują działania na rzecz uświadamiania tego faktu lokalnej społeczności i nagradzają tych, którzy zdecydują się wykazać gminę jako nowe miejsce zamieszkania. Jak przygotować kampanię społeczną, żeby rzeczywiście odnotować wzrost wpływów z podatków z PIT? Poniżej główne zasady.