Ładowanie

pomysł na kampanię - Przykładowe Artykuły

Joanna Olszewska

Czy wszystkie kampanie społeczne powinny wywierać silne emocje u odbiorcy?

Autorzy kampanii społecznych o trudnej tematyce często skupiają się na wywieraniu silnych emocji – zazwyczaj szokowaniu. Tego typu działanie ma wzmocnić przekaz i sprawić, że zostanie on z odbiorcą komunikatu na dłużej, a może nawet trwale zapadnie w jego pamięci. Czy to oznacza, że każda kampania społeczna powinna stawiać na takie doświadczenia?

Joanna Przybysz Sebastian Sowa

Kampanie społeczne jednostek publicznych. Jak to się robi w KRUS

Coraz częściej w telewizji, radio oraz mediach społecznościowych można spotkać się z kampaniami społecznymi realizowanymi przez urzędy lub na ich zlecenie. Ta forma przekazu zyskuje na popularności, a przygotowane przez urzędy kreacje w niczym nie ustępują tym, które stworzyły duże koncerny dysponujące ogromnymi budżetami reklamowymi. Jak zawsze w tego typu projektach liczy się pomysł i ciekawe przedstawienie problemu. Zatem, co decyduje o sukcesie kampanii? Czy można zaprojektować kampanię idealną?

Aleksander Rudawski

Podróż studyjna dla organizatorów wydarzeń w Poznaniu i Wielkopolsce

O tym, że Wielkopolska jest atrakcyjna dla organizatorów spotkań i wydarzeń przekonali się uczestnicy grudniowej podróży studyjnej, którą w dniach 2–4 grudnia zorganizowało Poznań Convention Bureau. W artykule przybliżamy najważniejsze informacje wyniesione z podróży studyjnej.

Ewelina Wolna-Olczak

Walka o powszechną świadomość. Kampanie społeczne w praktyce

Dzisiaj prócz ogromnego wyboru środków przekazu mamy też dużą konkurencję: coraz trudniej przebić się z informacją przez liczne komunikaty, coraz trudniej trafić do konkretnej grupy społecznej. Jest jednak kilka sposobów potwierdzonych współczesnymi przykładami, że to wykonalne – i to niekoniecznie za pomocą łamania społecznego tabu, wulgarnego języka czy obscenicznych obrazów

Ewa Guzińska

Biznes w urzędzie dobrze chroniony

Współpraca samorządu z biznesem może być realizowana na różnych płaszczyznach. Ciekawym jej przykładem może być wspólna promocja znanego wydarzenia z założeniem obopólnych korzyści. Gmina Słupsk nawiązała współpracę z organizatorami festiwalu muzycznego, który odbywa się co roku w tym regionie i postanowiła w ten sposób promować swoją kampanię skierowaną do inwestorów. Jak to wyglądało w szczegółach?

Ewa Guzińska

Ferie bez smogu. Pomysł na przyciągnięcie turystów poza sezonem

Wielkimi krokami zbliża się szczyt sezonu turystycznego w Polsce, który zwykle przypada na okres letni. W tym czasie biznes turystyczny nie może narzekać na brak zainteresowania swoją ofertą. Ale co zrobić, aby przyciągnąć turystów poza sezonem? To pytanie szczególnie nurtuje mieszkańców miejscowości nadmorskich, w których ruch turystyczny trwa od Świąt Wielkanocnych do początku roku szkolnego. Jak przyciągnąć podróżnych w okresie zimowym? Przyjrzyjmy się pomorskiej kampanii Ferie bez smogu.

Ewa Guzińska

Jak złowic podatnika? Skuteczne kampanie społeczne w pigułce

Dochody z PIT-ów mieszkańców z reguły stanowią od 20 do nawet 40% całkowitych wpływów miasta lub gminy. Nic dziwnego, że samorządy co roku podejmują działania na rzecz uświadamiania tego faktu lokalnej społeczności i nagradzają tych, którzy zdecydują się wykazać gminę jako nowe miejsce zamieszkania. Jak przygotować kampanię społeczną, żeby rzeczywiście odnotować wzrost wpływów z podatków z PIT? Poniżej główne zasady.

Sylwester Zembrzuski

Elektroniczny SAVOIR-VIVRE w urzedzie, czyli jak poprawnie napisać e-maila

Dzisiejszy świat to świat szybkiej i sprawnej komunikacji. Od pracowników instytucji publicznych wymagany jest pełen profesjonalizm w kontakcie z mieszkańcami, inwestorami, turystami czy organizacjami pozarządowymi, stąd tak ważne jest, by usystematyzować standardy pisania e-maili. Wydawać by się mogło, że każdemu z nas z łatwością przychodzi napisanie poprawnej wiadomości elektronicznej. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że tak jak w listach tradycyjnych, tak i w e-mailach obowiązują pewne zasady, które stanowią wizytówkę urzędów. Oto najważniejsze z nich.

Ewa Guzińska

GMINA SŁUP(SK) PODPORĄ DLA POSZUKUJĄCYCH INWESTORÓW

Dobrze przygotowana gmina może wyjść naprzeciw wielu potrzebom i oczekiwaniom inwestora oraz uniknąć sporej ilości opóźnień w realizacji inwestycji wyłącznie dzięki wcześniejszemu przewidzeniu i uporządkowaniu toru, jakim potoczy się współpraca z przedsiębiorcą. Aby to się udało, należy jednak podejść do całego zagadnienia jak najbardziej kompleksowo, upewniając się, że inwestor krok po kroku będzie przeprowadzany przez samorząd optymalną ścieżką realizacji inwestycji. To, że jest to możliwe, udowodniła kampania pod hasłem „Gmina Słupsk. Biznes dobrze chroniony”.

Dennis Latzke

Taki duży, taki mały, może jarmark mieć

Święta Bożego Narodzenia mają niepowtarzalną atmosferę. To czas bezinteresownego dawania prezentów, radości, zapominania o codziennych troskach i spędzania czasu w gronie rodziny. A czymże jest gmina, jeśli nie właśnie jedną wielką rodziną? Coraz więcej lokalnych samorządów dostrzega w grudniowych uroczystościach szansę na integrację mieszkańców. I udowadnia, że efektowne kiermasze i jarmarki bożonarodzeniowe nie są jedynie domeną dużych ośrodków miejskich.