Ładowanie

Czy wszystkie kampanie społeczne powinny wywierać silne emocje u odbiorcy?

Autorzy kampanii społecznych o trudnej tematyce często skupiają się na wywieraniu silnych emocji – zazwyczaj szokowaniu. Tego typu działanie ma wzmocnić przekaz i sprawić, że zostanie on z odbiorcą komunikatu na dłużej, a może nawet trwale zapadnie w jego pamięci. Czy to oznacza, że każda kampania społeczna powinna stawiać na takie doświadczenia?

 

KAMPANIA, KTÓRA NIE STRASZY

Na początku 2019 roku w Poznaniu doszło do przykrej sytuacji – turystka, która była napastowana seksualnie nie wiedziała, gdzie może znaleźć pomoc. W wyniku tego zdarzenia doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście potrzebna jest kampania informacyjna na temat Punktu Interwencji Kryzysowej, który osobom pokrzywdzonym oferuje pomoc prawną i psychologiczną 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Szybko jednak zmieniliśmy taktykę działania i postanowiliśmy zwiększyć zakres kampanii o dodatkowe elementy. Od osób zajmujących się problemem przemocy seksualnej dowiedzieliśmy się, że często wiedza na jej temat i elementów, które się na nią składają, jest niewielka. Dlatego położyliśmy nacisk również na edukacyjną stronę kampanii.

Ze względu na powagę sytuacji, trudność samego tematu oraz niewielki budżet zdecydowaliśmy się zrealizować wszystkie działania własnym sumptem. Nie chcieliśmy jednak wywoływać skrajnych emocji w tak delikatnej sprawie. Przede wszystkim mając na względzie o§ary przemocy seksualnej, dla których ten temat jest niezwykle trudny. Mieliśmy też na uwadze ludzi, którzy nie zareagowali, gdyż np. zabrakło im odwagi, a teraz boją się zgłosić przestępstwo. Zależało nam, aby wszystkie te osoby czuły się komfortowo podczas pozyskiwania informacji i jednocześnie zostały zmotywowane do sięgnięcia po profesjonalne wsparcie. Właśnie dlatego skupiliśmy się na przekazaniu poznaniakom krótkiego, prostego komunikatu: jeśli coś się dzieje, jesteśmy tu dla Was, chcemy Wam pomóc.

POMYSŁ NA KOMUNIKACJĘ

Bardzo szybko zwróciliśmy uwagę, że nazwa jednej z kart do gry idealnie współgra ze skrótem naszej instytucji (tj. Punkt Interwencji Kryzysowej – PIK). Postanowiliśmy oprzeć na tym naszą komunikację.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

AGATA KRYPCZYK MARZEC 2 (20) 2020

Kalendarz świąt nietypowych, czyli jak pozbyć się nudnego contentu i wykorzystać nietypowe dni do promocji instytucji publicznej

Boże Narodzenie, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, walentynki i tak dalej… O tych świętach pamiętamy wszyscy. Z drugiej strony śmieszą nas Dzień Bez Stanika, Dzień Całowania Kobiet, Dzień Bez Makijażu, czy hucznie obchodzony w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia... Czytaj więcej