Bardzo często, budując strategie marketingowe, nie zwracamy uwagi na wielokanałowość komunikacji i obieramy za cel podstawowe social media, takie jak Facebook, Instagram i Twitter. To oczywiście doskonałe miejsca na prowadzenie działań służących przekazywaniu informacji, jednak, w dobie ciągle zmieniających się algorytmów i nadprodukcji contentu, korzystając z nich coraz trudniej jest dotrzeć do wybranych przez nas odbiorców. Jakie kanały komunikacji warto zatem wykorzystywać, by docierać do większej liczby zainteresowanych? Przede wszystkim warto wdrożyć komunikację za pomocą e-maili oraz SMS-ów i powiadomień push. Te mocno zaniedbywane kanały pozwalają mocniej angażować mieszkańców oraz uniemożliwiają im przegapienie najważniejszych wydarzeń w gminie.
NEWSLETTERY I KOMUNIKACJA E-MAIL
Wysyłka newsletterów może być bardzo ważną częścią komunikacji z lokalnymi mieszkańcami. Za pomocą tych elektronicznych biuletynów możemy przesłać informacje o sprawach ważnych dla całej społeczności lub konkretnych grup osób, zainspirować odbiorców do spędzania czasu w swoim mieście, a także bezpośrednio poinformować o zmianach organizacyjnych.
Dlaczego warto wykorzystać e-maile w komunikacji wewnątrz gminy?
Wysyłka e-maili pozwala pozostawać w ciągłej łączności z grupą docelową. Mechanizmy oraz algorytmy mediów społecznościowych często sprawiają, że osoby, do których najbardziej chcemy dotrzeć z komunikatem, po prostu nie widzą naszego wpisu. Tymczasem nadając e-maile, sami decydujemy do kogo nasza wiadomość dotrze i jak będzie wyglądała. Zachowując pewne standardy, można tą metodą przygotować bardzo atrakcyjne kampanie, bogate w treści i przekazujące odbiorcom wszystko to, czego im trzeba do dokładnego poznania zagadnienia, które chce się im przedstawić.