Ładowanie

Kampanie społeczne jednostek publicznych. Jak to się robi w KRUS

Coraz częściej w telewizji, radio oraz mediach społecznościowych można spotkać się z kampaniami społecznymi realizowanymi przez urzędy lub na ich zlecenie. Ta forma przekazu zyskuje na popularności, a przygotowane przez urzędy kreacje w niczym nie ustępują tym, które stworzyły duże koncerny dysponujące ogromnymi budżetami reklamowymi. Jak zawsze w tego typu projektach liczy się pomysł i ciekawe przedstawienie problemu. Zatem, co decyduje o sukcesie kampanii? Czy można zaprojektować kampanię idealną?

 

W dzisiejszych czasach trudno skupić uwagę odbiorcy. Wielość komunikatów, którymi jesteśmy bombardowani sprawia, że świat reklamy często sięga po kontrowersje, by tę uwagę przyciągnąć. Źródłem problemu jest również to, że pomimo wzrostu zainteresowania tematyką społeczną, marketingiem i reklamą społeczną, polskie kampanie są jeszcze bardzo słabo rozwiniętym sektorem w porównaniu z kampaniami społecznymi w innych krajach. Brakuje także branżowych imprez, na których tego typu kreacje miałyby szansę zaistnieć. Dla przykładu, co roku na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes przyznaje się statuetki Złotych Lwów twórcom najlepszych kampanii reklamowych i marketingowych z całego świata. Jedną z nagradzanych kategorii jest kampania społeczna. Organizatorzy nazywają przyznawane w niej nagrody „Grand Prix w imię słusznej sprawy”. Kampanie prezentowane w Cannes są wzorem dla innych i często są szeroko komentowane w mediach branżowych, i nie tylko. Dotykają problemów globalnych, uniwersalnych w skali świata, np. bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych, kampanie zwracające uwagę na problem dzieci chorych na autyzm.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 13  Strona 14  Strona 15  Strona 16  Strona 17  Strona 18

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

AGATA KRYPCZYK MARZEC 2 (20) 2020

Kalendarz świąt nietypowych, czyli jak pozbyć się nudnego contentu i wykorzystać nietypowe dni do promocji instytucji publicznej

Boże Narodzenie, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, walentynki i tak dalej… O tych świętach pamiętamy wszyscy. Z drugiej strony śmieszą nas Dzień Bez Stanika, Dzień Całowania Kobiet, Dzień Bez Makijażu, czy hucznie obchodzony w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia... Czytaj więcej