Ładowanie

SERM – targowisko nowej ery

Na przestrzeni kilku ostatnich lat ma miejsce bardzo ciekawa transformacja dotycząca sposobu spędzania wolnego czasu. Coraz częściej ludzie rezygnują z konwencjonalnego wyjścia do galerii handlowej czy restauracji. Szukają czegoś więcej. Miejsca, w którym będą mogli nie tylko dobrze zjeść, lecz także zrobić zakupy bądź obcować ze sztuką. Tak właśnie działają miejsca wpisujące się w filozofię SERM.

SERM to akronim utworzony od angielskich słów: shopping, eating, resting, meeting. Filozofia ta odnosi się głównie do przestrzeni publicznych oraz komercyjnych, które odczarowuje się na nowo. Stare budynki zmienia się w swego rodzaju punkt obowiązkowy na turystycznej mapie miasta. Ponadto SERM doskonale wpisuje się w realizację czterech głównych potrzeb społecznych oraz założenia placemakingu. Placemaking to proces, w wyniku którego powstają miejsca, gdzie ludzie chcą nie tylko żyć, lecz także pracować, bawić się i uczyć. Placemaking odmładza stare struktury, reaktywuje martwą oraz nieatrakcyjną przestrzeń. Klasyczne targowiska przeplatają się z ekskluzywnymi sklepami oraz wyszukanymi restauracjami i galeriami sztuki. Dodatkowo miejsca te są idealną przestrzenią do tego, aby spotkać się ze znajomymi przy drinku lub przekąsce, a przy okazji zrobić zakupy czy wziąć udział w koncercie. Nie oznacza to jednak, że odwiedzający takie miejsca turyści i mieszkańcy są narażeni na duże koszty. Ideologia SERM stawia na różnorodność nie tylko samej oferty, lecz także cen. Miejsca takie, jak Hala Koszyki czy OFF Piotrkowska, pozwalają zarówno na spotkania w gronie znajomych, jak i samotne spędzenie spokojnego wieczoru przy lampce wina i muzyce. Przecież o to właśnie chodzi – o smakowanie życia i delektowanie się nim. Obiekty wpisujące się w ideę SERM są niezwykle pożądane przez mieszkańców oraz odwiedzających miasto turystów. Wystarczy zerknąć na rankingi polecanych atrakcji, np. na TripAdvisor. Próżno szukać tam kiepskich opinii. Ludzie są zachwyceni. SERM odpowiada na ich potrzeby, pozwala na coś więcej, zaskakuje.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

RADOSŁAW KNESZ CZERWIEC 3 (9) 2018

Przedsiębiorczy Racibórz

Każdy prezydent, burmistrz czy wójt chce rozwoju przedsiębiorczości. Niestety współpraca pomiędzy samorządem a biznesem na ogół nie jest łatwa. Jak pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej? Jak doprowadzić do zawiązywania relacji pomiędzy lokalnym bi... Czytaj więcej