Prowadzenie wielokanałowych działań może być niezwykle skuteczną formą promocji i wykorzystywania potencjału reklamowego wśród różnych grup docelowych. Co ważniejsze, łącząc świat offline i online, dosłownie można poszerzyć zasięg i aktywizować odpowiednie grupy.
Po co działać w różnych kanałach?
Skuteczna promocja w Internecie to nie wszystko, chociaż mogłoby się wydawać, że w obecnych czasach jest niezbędna i niezastąpiona. Wiele gmin wciąż kładzie duży nacisk na standardowe metody promocji: gadżety promocyjne, ulotki, plakaty i bilbordy. Często zapominamy, że te dwa światy można bardzo skutecznie ze sobą łączyć.
Grupa docelowa urzędów jest mocno rozproszona z powodu wielu działań o zróżnicowanej tematyce kierowanej do różnych środowisk. Ze swoim przekazem należy dotrzeć zarówno do najmłodszych odbiorców, jak i tych najstarszych.
Internet nie zapewnia jednak bezpośredniego dotarcia do seniorów, którzy w najniższym odsetku korzystają z sieci, a ich głównym kanałem pozyskiwania informacji są media tradycyjne. Młodzież i osoby w wieku produkcyjnym odnajdują się w Internecie, z którego korzystają na co dzień i to głównie stąd czerpią informacje i wiedzę. Jedną z form przekazu jest także ten w przestrzeni miejskiej. Przepisy regulujące krajobraz jednak bardzo mocno ograniczyły tę formę i zmniejszyły udział tradycyjnych plakatów i bilbordów w przestrzeni publicznej. To jednak stwarza swego rodzaju perspektywy dla tworzenia nienachalnych i zgodnych z regulacjami reklam outdoorowych.