Jednym z kluczowych elementów marketingu terytorialnego jest kształtowanie i promowanie wyjątkowości regionu. Opierając się na tej unikatowości, można budować rozpoznawalność, a tym samym silną markę, która wzbudzi zainteresowanie turystów i inwestorów oraz zaangażowanie mieszkańców. Jak cenne dla wyeksponowania walorów regionu mogą być przemyślane, wysokojakościowe i nagradzane inwestycje infrastrukturalne pokazuje Starogard Gdański
Sposób i jakość oświetlenia dróg i terenów publicznych w Starogardzie Gdańskim docenił Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego w Warszawie. W lutym 2020 r. miasto otrzymało I nagrodę w konkursie na „Najlepiej oświetloną gminę i miasto 2019 roku”. Stolica Kociewia laury zdobyła również za innowacyjne oświetlenie parku miejskiego, dworca PKP i zimowe iluminacje. Zrównoważony rozwój miasta dostrzegła także kapituła, która od lat tworzy liczący się w Polsce Ranking Samorządów.