Praktyka tworzenia kampanii społecznych realizowanych przez poszczególne jednostki samorządu terytorialnego jest znikoma. Samorządy rzadko kiedy podejmują się tego zadania. Są jednak takie miasta, które opanowały sztukę realizowania kampanii społecznych do perfekcji.
NIESAMOWITA, CIEPŁA I BLISKA KAŻDEMU SERCU „MY POZNAŃ 36,6” – „WOBEC LUDZI TOLERANCJA TO ZA MAŁO. NALEŻY SIĘ SZACUNEK”
Poznań potrafi zaskakiwać pomysłowością. Prawdziwy pionier w zakresie realizowania profesjonalnych kampanii społecznych.
Miasto Poznań pod koniec minionego roku pokazało, jak szybko i efektywnie zrealizować piękną kampanię społeczną. Tematem nadrzędnym jest równość, a nie tolerancja czy wyrozumiałość. Obrazy przedstawione w spocie pokazują piękną, świąteczną atmosferę, a także zadowolonych i szczęśliwych mieszkańców odwiedzających coroczny, poznański jarmark bożonarodzeniowy. Realni ludzie, nie aktorzy, naturalnie spacerujący i podziwiający przygotowane atrakcje. Są oni przedstawiani normalnymi napisami: babcia, senior, student, hipster, mama, tata, syn, córka. W pewnym momencie ten piękny obraz, jest przełamany przez słowa: mocher, katol, darmus, pedał, social. Piękno przedświątecznej atmosfery zostaje zniszczone. Po chwili pojawia się obraz z kamery termicznej. Okazuje się, że wszyscy mają tę samą temperaturę ciała. „My Poznań 36,6” to hasło przewodnie kampanii społecznej. Celem akcji było przypomnienie, że nie powinno się oceniać ludzi na podstawie stereotypów. Kampania została przeprowadzona przez Urząd Miasta Poznania i należy do jednej z najlepszych kampanii nie tylko minionego roku, ale co najmniej ostatnich 5 lat.