Ładowanie

Jak unikać wpadek podczas wyborów?

Kampania wyborcza nabiera coraz większego rozmachu. W nerwowej atmosferze chęci wygranej (nawet za wszelką cenę) zwiększa się prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Jak unikać nieprzemyślanych ruchów i nie dać amunicji kontrkandydatowi? Jak atakować przeciwnika? Recepta jest prosta: odpowiednio przemyślana strategia i przygotowanie się na reakcje kryzysowe.

Przygotowanie do kampanii

To już najwyższa pora, by przygotować się do kampanii wyborczej. Jak rozpocząć przygotowania? Przede wszystkim od analiz wyników z ostatnich wyborów samorządowych, by móc określić mapę poparcia dla swojego komitetu i mieć obraz statystycznego wyborcy.

Twarde liczby pokażą, w jakich okręgach dany komitet wyborczy wygrał, pokażą też, kto zdobył największe poparcie. W sieci można również sprawdzić, jak zwycięzca prezentował swój program wyborczy 4 lata temu, co obiecywał, czego dokonał, co zmienił i najważniejsze: czy i jak komunikował się ze swoimi wyborcami.

Analiza pomoże też określić najważniejsze kierunki dla kampanii wyborczej. Istotne również, by przeanalizować to, czego mieszkańcy danego okręgu oczekują. Z mikroperspektywy mogą to być: remonty chodników, nowe place zabaw czy rozbudowa parkingów. Takie oczekiwania powinny być ważnym elementem programu wyborczego. Z perspektywy gminy czy miasta należy przeanalizować strategię rozwoju gminy i wyeksponować szanse i możliwości z analizy SWOT. Wokół najważniejszych tez programowych należy zbudować jedną konkretną wartość, jaka będzie przemawiać do wyborców. Trzeba nadać jej wyraz emocjonalny – taki, by kojarzył się z nadzieją, celem możliwym do osiągnięcia pod jednym warunkiem. I tutaj najważniejszy element: czy warunkiem szeroko rozumianego zwycięstwa jest samodzielna wygrana kandydata na fotel burmistrza (prezydenta lub wójta), czy wspólna wygrana kandydata na fotel burmistrza i zdobycie większości w radzie.

Jest to niezwykle ważne, z tego bowiem powinna wynikać konsekwencja w komunikowaniu politycznym całego komitetu wyborczego. Ważne jest również uświadomienie sobie i wszystkim współpracownikom, czy kandydat na burmistrza (prezydenta miasta, wójta) ma być kołem zamachowym dla reszty potencjalnych radnych, czy kandydaci na radnych, którzy mogą być „pewniakami”, mają pomóc w uzyskaniu większego rozgłosu i w ostateczności – poparcia kandydatowi na burmistrza.

Są to elementarne zagadnienia, które powinny być podstawą do budowania silnej, merytorycznej kampanii wyborczej.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 44  Strona 45  Strona 46

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

RADOSŁAW KNESZ CZERWIEC 3 (9) 2018

Przedsiębiorczy Racibórz

Każdy prezydent, burmistrz czy wójt chce rozwoju przedsiębiorczości. Niestety współpraca pomiędzy samorządem a biznesem na ogół nie jest łatwa. Jak pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej? Jak doprowadzić do zawiązywania relacji pomiędzy lokalnym bi... Czytaj więcej

KATARZYNA CHOJNOWSKA CZERWIEC 3 (9) 2018

SERM – targowisko nowej ery

Na przestrzeni kilku ostatnich lat ma miejsce bardzo ciekawa transformacja dotycząca sposobu spędzania wolnego czasu. Coraz częściej ludzie rezygnują z konwencjonalnego wyjścia do galerii handlowej czy restauracji. Szukają czegoś więcej. Miejsca, w którym będą mogli nie tylko dobrze zjeść,... Czytaj więcej