Ładowanie

warsztat rzecznika - Przykładowe Artykuły

Damazy Gandurski

Abecadło rzecznika prasowego

Stanowisko rzecznika prasowego nie jest już dziś domeną wyłącznie administracji rządowej i dużych samorządów; często takie stanowiska (lub osoby pełniące takie zadania) funkcjonują już nawet w mniejszych powiatach i gminach.

Rafał Guzowski

Jak ugryźć konferencję prasową

Zorganizowanie konferencji prasowej może wydawać się prostym zadaniem. Jednak dobrze przygotowana konferencja wymaga fachowej wiedzy, sporego wysiłku i dbałości o szczegóły

Damazy Gandurski

Jak budować relacje z mediami lokalnymi?

To, czego można się nauczyć na studiach dziennikarskich w kontekście pracy z mediami, nie wystarczy. Może się bardzo dobrze sprawdzać w dużym mieście, w którym funkcjonują redakcje większości ogólnopolskich stacji czy portali. Doświadczenie piszącego pokazuje, że w kilkudziesięciotysięcznym mieście sytuacja wygląda już zgoła inaczej. Liczy się przede wszystkim umiejętność dostosowania do zwyczajów lokalnych redakcji, które niestety często znacznie odbiegają od akademickiego ideału. Jednak to z takimi mediami przyjdzie nam w Polsce „powiatowej” współpracować najczęściej; dlatego warto zadbać o to, by te relacje były możliwie najlepsze.

Robert Stępowski

Relacje z mediami w kampanii wyborczej

Zapewne nie każdy kandydat na radnego będzie w czasie kampanii wyborczej miał kontakt z dziennikarzami, ale na pewno przynajmniej raz każdym komitetem wyborczym, kandydatem na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta zainteresują się lokalne lub regionalne media. Jak się wtedy zachować? Jakich błędów unikać?

Rafał Guzowski

Jak unikać wpadek podczas wyborów?

Kampania wyborcza nabiera coraz większego rozmachu. W nerwowej atmosferze chęci wygranej (nawet za wszelką cenę) zwiększa się prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Jak unikać nieprzemyślanych ruchów i nie dać amunicji kontrkandydatowi? Jak atakować przeciwnika? Recepta jest prosta: odpowiednio przemyślana strategia i przygotowanie się na reakcje kryzysowe.

Krzysztof Tomczyński

Jak rozmawiać z mediami w trakcie kryzysu. Praktyczny poradnik dla sektora publicznego

Media to jedno z kluczowych ogniw w zarządzaniu sytuacją kryzysową. To właśnie one odgrywają podstawową rolę w kształtowaniu opinii społecznej i odbiorze przez nią określonego zdarzenia. Często, nawet w przypadku dobrze zarządzonego organizacyjnie kryzysu, można znaleźć się w sytuacji, w której jej odbiór medialny jest zupełni inny, niż byśmy tego chcieli. Aby tego uniknąć, wystarczy pamiętać o kilku podstawowych zasadach komunikacji kryzysowej, które znacznie ułatwią nam komunikację z mediami i pozwolą na łagodniejsze przejście przez kryzys.

Agata Krypczyk

Nie wiesz, jak zachęcić dziennikarzy do współpracy z gminą? Krótka podróż po technikach PR-owych

Tysiące bannerów, najlepsza promocja w mediach społecznościowych i setki złotych wydanych na reklamę czasem nie wystarczy. Okazuje się jednak, że z dziennikarzami można współpracować bez wykupowania miejsc w gazetach, czasu antenowego czy audycji w radio. Ich rola nie musi ograniczać się do opisywania wpadek władzy czy chwalenia czegoś za pieniądze. Działania gmin coraz częściej są doceniane przez dziennikarzy nieodpłatnie. Warto zastanowić się, jak stworzyć przyjemne i długofalowe współprace, które zapewnią dobry rozgłos i pozwolą zoptymalizować wydatki na reklamę w mediach na rzecz podejmowania innych, atrakcyjnych działań.

Agata Krypczyk

Z małej chmury duży deszcz, czyli kryzysy na Facebooku i nie tylko

W mediach społecznościowych wystarczy kilka sekund, by rozpętać prawdziwe piekło. Rok 2017 również nie był wolny od kryzysów wizerunkowych znanych marek, które przez brak refleksji i zbyt spontaniczne działanie mocno nadszarpnęły swój wizerunek. Nie tylko marki komercyjne są jednak narażone na utratę zaufania. Miasta, budując swój branding, także muszą pamiętać o tym, że kryzysy czyhają tuż za rogiem, a brak uwagi może w sekundę położyć zaprojektowaną strategię i wywołać kpiny mieszkańców.

Rafał Guzowski

Gdzie zaczynają się granice prywatności?

Media społecznościowe to ogromne narzędzie. Wykorzystywane z głową może przysłużyć się dobru. Niestety, może też przynieść wiele szkód. Jak wykonując zawód urzędnika, ochronić swój wizerunek i zadbać o prywatność? Od tej grupy zawodowej społeczeństwo ma prawo wymagać znacznie więcej niż od innych grup.

Łukasz ScheffS

„Tu ludziom zawalił się świat na głowę”

Kryzys. W sensie ogólnym oznacza wybór, zmaganie, decydowanie, walkę. W nocy z 11 na 12 sierpnia stał się przede wszystkim synonimem ludzkich tragedii i dramatów. Wichura, która spustoszyła kilka województw, najdobitniej pokazała, jak niewiele trzeba, by nasza codzienność legła w gruzach.