Jak uniknąć kryzysu? Nikt nie zna satysfakcjonującej odpowiedzi na to pytanie. Wiemy jednak, od których działań należy się powstrzymać, by zdusić kryzys w zarodku – wystarczy zastosować 5 antykryzysowych zasad komunikacji z mediami.
KRYZYS W INSTYTUCJI
Kryzys jest nie tylko nieodłącznym elementem współczesnego świata, ale pozostaje też nierozerwalnie związany z funkcjonowaniem każdego przedsiębiorstwa czy instytucji. Oczywiście, dotyczy on także jednostek samorządu terytorialnego (dalej: jst), które już nie tylko zatrudniają własnych rzeczników prasowych, ale coraz częściej są zarządzane niemal na wzór korporacji. W ich obrębie są tworzone całe referaty czy wydziały zorientowane na szeroko rozumianą promocję oraz współpracę z mediami. Te komórki medialne, zespoły prasowe czy po prostu rzecznicy prasowi nieustannie muszą borykać się z mediami, a więc wymagającym partnerem, który ma istotny wpływ na rzeczywistość. Jest to o tyle ważne, że w ramach poszczególnych jst idzie nie tylko o promocję samorządu czy miejsca, ale także kreację odpowiedniego wizerunku lokalnego lidera, piastującego obieralne stanowisko w samorządzie.