Ładowanie

„Od 15 lat promujemy polskie miasta i gminy”

 

 

 

 

 

 

 

Czym zajmuje się Amistad?

Amistad to grupa firm i marek od 15 lat rozwijająca nowe technologie w zakresie nawigacji, geolokalizacji, turystyki i informacji. Tworzymy aplikacje mobilne, przewodniki turystyczne i strony WWW. W portfolio firmy znajduje się ponad 250 aplikacji mobilnych i stron WWW oraz ponad 150 publikacji drukowanych. Zbieramy również dane w terenie i kompleksowo opracowujemy treści (teksty, zdjęcia, nagrania audio lub filmy), a także oferujemy usługi promocyjne i działania PR.

W jakich obszarach działacie?

Tworzymy projekty dla szerokiej grupy odbiorców. Jednym z głównych segmentów naszej działalności są realizacje dla miast i regionów – do naszych klientów należą m.in. Kraków, Gdynia, Rybnik, Lublin, Jaworzno, Tychy, Wrocław, ale także Bieszczadzki Park Narodowy i PKL Kasprowy Wierch. Współpracujemy również z galeriami handlowymi i portami lotniczymi, jak np. lotnisko Kraków Airport i Forum Gdańsk. Stworzyliśmy wiele aplikacji i publikacji dla parków narodowych, nadleśnictw, innych partnerów oraz firm prywatnych. Nowe technologie dają ogromne możliwości dostępu do informacji. Zadaniem aplikacji mobilnych i nowoczesnych stron WWW jest przedstawienie walorów turystycznych danego regionu w sposób wygodny, nieprzytłaczający i interesujący. Ważne, aby w każdym przypadku dostęp do odpowiednich funkcjonalności był przejrzysty, interesujący i jednocześnie wygodny w użytkowaniu.

Na czym polega konkurencyjność waszej firmy?

Mamy stworzony przez nas autorski silnik programistyczny nazwany przez nas „Treespot”. Od 8 lat udoskonalamy go i dzięki niemu jesteśmy w stanie stworzyć rozbudowaną aplikację mobilną od zera nawet w ciągu 2 miesięcy! System składa się z wielu modułów, są tam m.in.: miejsca, trasy, wydarzenia, funkcja „zgłoś usterkę”, rozkład jazdy komunikacji miejskiej, audioprzewodnik, gry terenowe itp. Wraz z zamawiającym możemy w prosty sposób dostosować końcowy produkt do potrzeb np. promowanego miasta czy regionu. Treespot może mieć formę aplikacji mobilnej, ale może też funkcjonować jako samodzielna strona WWW. Klient otrzymuje możliwość zarządzania nim we własnym zakresie poprzez wygodny i intuicyjny system zarządzania treścią CMS. Sam może edytować i dodawać informacje. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która wiele projektów tworzy kompleksowo – równolegle do realizacji mobilnej i online powstaje publikacja drukowana lub mapa, a także prowadzone są działania PR (takim projektem był Wschodni Szlak Rowerowy GreenVelo; powstały: aplikacja mobilna, publikacje promocyjne i prowadziliśmy działania PR). Łączenie publikacji drukowanych z aplikacjami mobilnymi znakomicie rozszerza możliwości przekazu – pozwala dotrzeć zarówno do amatorów tradycyjnej papierowej książki czy mapy, jak i do fanów nowinek technologicznych. Innym przykładem kompleksowej realizacji jest multiprzewodnik „Puławy”. Tutaj zarówno w aplikacji, jak i w przewodniku drukowanym znajdziemy bazę obiektów i tras turystycznych, historię Puław i okolicznych miejscowości oraz najciekawsze zabytki, po których oprowadzany jest turysta. Mobilny przewodnik wykorzystuje technologię GPS i stanowi propozycję aktywnego wypoczynku wraz z edukacją historyczną i krajoznawczą. Każde z miejsc ma opis oraz współrzędne geograficzne, dzięki którym z łatwością można odnaleźć je na mapie i wyznaczyć do niego trasę. Dodatkowo atutem aplikacji jest też sekcja prezentująca wydarzenia kulturalne w regionie, a także najnowsze aktualności dotyczące różnych aspektów życia publicznego. Oprócz wyczerpująco opisanych obiektów, szlaków turystycznych, wydarzeń oraz aktualności aplikacja jest także bazą wspaniałych zdjęć prezentujących miasto i okolice. Przewodnik mobilny „Puławy” zawiera również planer, do którego można dodać szczególnie interesujące trasy, wydarzenia i obiekty, a także skaner kodów QR. Równolegle powstał drukowany przewodnik, który dostarcza informacji o regionie w sposób tradycyjny i jest opcją dla tych, którzy wolą korzystać z informacji turystycznych w sposób nowatorski, poprzez aplikację mobilną.

Czy wasza oferta to zamknięty katalog produktów?

Staramy się cały czas oferować nowe, innowacyjne rozwiązania, które będą atrakcyjne dla instytucji. Przykładem jest funkcja „zgłoś usterkę”, która umożliwia miastom łatwą komunikację z mieszkańcami i sprawne zarządzanie pracami jednostek miejskich. Usterką może być uszkodzony chodnik czy dzikie wysypisko śmieci. Z takiego rozwiązania z powodzeniem korzystają już mieszkańcy Kołobrzegu i Tychów oraz Białej Podlaskiej. W innych naszych realizacjach wykorzystujemy funkcje AR (augmented reality – rozszerzonej rzeczywistości), tworzymy panoramy sferyczne 3D i modele 3D nieistniejących obiektów. Takie rozwiązania zostały przez nas wdrożone w aplikacji Bieszczady & MRB Karpaty Wschodnie. Innym projektem wartym uwagi jest Kasprowy Wierch – aplikacja mobilna na lato, która zdobyła nagrodę główną Mobile Trends Awards w kategorii „Podróże i turystyka”. Aplikacja „Kasprowy Wierch” to prawdziwe kompendium funkcjonalności, które zaspokoi nawet najbardziej wybrednych turystów. Od ciekawych questów i quizów dla najmłodszych, przez pocztówki, prezentację tras turystycznych, audioprzewodnik dla podróżujących kolejką linową, aż po fotoretrospekcje okolic szczytu, wykorzystujące technologię augmented reality – rozszerzonej rzeczywistości, a także innowacyjną mapę 3D, dzięki której turysta może odkrywać okolice Kasprowego Wierchu z całkiem innej perspektywy. Mapa znajduje się w aplikacji mobilnej PKL Kasprowy Wierch oraz na stronie www: http://mapakasprowy.pkl.pl. Innowacyjne rozwiązania wprowadzamy także w innych projektach – m.in. w aplikacjach mobilnych dla galerii handlowych (Silesia City Center, Forum Gdańsk, Galeria Morena). Wszystkie zostały wyposażone w interaktywny plan 3D z nawigacją wewnątrz obiektów – tak, aby umilić czas spędzony w galerii i ułatwić znalezienie najkrótszej drogi do wybranego sklepu czy zaparkowanego na parkingu samochodu.

Czy macie w swojej ofercie rozwiązania również dla takich gmin i miast, które dysponują nieco niższym budżetem?

Tak, mamy propozycję dla mniejszych gmin, regionów i obiektów turystycznych. Takim podmiotom proponujemy stworzenie mapy mobilnej w aplikacji Traseo. Bardzo przystępna cenowo oferta skierowana jest do podmiotów, którym zależy na promocji ich okolicy i na ułatwieniu turystom jej poznania. Odpowiednio przygotowana mapa działa offline, a więc doskonale zastępuje jej tradycyjną, drukowaną poprzedniczkę. Turysta z łatwością może skorzystać z niej na smartfonie lub tablecie, a właściciel mapy samodzielnie zarządza trasami i obiektami. Mapę można również zaimplementować na stronę WWW. Z propozycji mapy mobilnej w Traseo skorzystały m.in. Mszana Dolna, Krościenko nad Dunajcem, Euroregion Pradziad czy np. wypożyczalnia rowerów BikePoint z Zakopanego i Pensjonat Siwejka w Beskidzie Niskim.

 

 

Agnieszka majka

Specjalistka ds. marketingu w firmie Amistad oferującej szeroką gamę narzędzi i usług z zakresu turystyki, promocji i nowych technologii, od lat tworzącej strony WWW, aplikacje mobilne oraz publikacje drukowane.

 

[ . . . ]

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE